  • Data: 2009-12-23 10:25:14
    Temat: Re: Straż Miejska - przeszukanie
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hgsodh$o82$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Nie mogę znaleźć aktu prawnego zezwalającego Drabom Miejskim na
    > rewizję osobistą i przeszukanie bagażu. Od jutra mają do tego prawo:
    > http://wiadomosci.onet.pl/2100504,11,draby_miejskie_
    moga_przeszukac,item.html
    > Ktoś wie gdzie mogę znaleźć szczegóły?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Zbyszek
    > PGP key: 0x78E9C79E
    A obiecywali, że po 1989 roku skończy się państwo policyjne. Ludzie mieli już
    dość tych służb komunistycznych. Ale, "Kontrola najwyższą formą zaufania" jak
    głosiło hasło na pewnej fabryce w moim miejscu zamieszkania. Powolutku staliśmy
    się znów państwem policyjnym, gdzie, wolności obywatela dalej są nieszanowane, w
    wszystko w imię prawa. A może nawet to wszystko zakończyło się na obiecankach,
    nie wiem. ABW, CBA, CBŚ mające niesamowite uprawnienia w stsounku do obywateli.
    Wspaniały, nad którym nikt w kraju nie panuje, Wywiad Skarbowy mający większe
    uprawnienia, niż powołane niedawno CBA. Straż Miejska - nieporozumienie
    wszechczasów, gdzie strażnik (zwany Strażakiem), zarabia niejednokrotnie więcej,
    niż policjant, który ma szersze uprawnienia. Z informacji wynika, że już
    niedługo Straż Miejska będzie miała uprawnienia na równi z Policją. Skandal!
    Wystarczyłoby jednym głosowaniem rozwiązać tą nieudaczną, wypaczoną służbę
    (Straż Miejską), a pieniądze przeznaczyć na Policję. Zwiększyć etaty, dać
    zarobić tym, którzy chodzą w patrolach po ulicach. Mnie bardziej przekonuje i
    czuję się pewniej i bezpieczniej, widząc w nocy patrol z napisem na kamizelkach
    "POLICJA", niż patrol z napisem "Straż Miejska". Ktoś, tu na forum, pisał o
    sytuacji, gdzie strażnicy miejscy schowali się za drzewo, żeby nie brać udziału
    w interwencji. Żenada. Straż Miejska - armia powołana przez wójtów, burmistrzów,
    prezydentów do, niby, przestrzegania porządku, a tak naprawdę do zabezpieczania
    potrzeb w/w nam panującym jako bat na przeciwników i tych, których się nie lubi.
    Dziwne, że gdy zbliżają się wybory na burmistrza, w pewnym bliskim mi sercu
    miasteczku, zawsze, jedną z obietnic przedwyborczych, jest zlikwidowanie Straży
    Miejskiej (raptem 4 strażaków na dość dużą gminę). Niestety, gdy mijają wybory
    zawsze jest to samo. "Strażacy" pozostają.