  • Data: 2002-12-08 14:51:28
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania na kredyt a zabezpieczenie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Garapich" <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> wrote in message
    news:80peuu8kon1jk5ntfk6kbf9ucf0om98b24@4ax.com...
    [............]
    > No bo jeśli tak, to jak można wpisać hipotekę _przed_
    > wzięciem kredytu? Kolejnośc jest taka:
    > promesa kredytu -> umowa sprzedazy -> wpis na
    > hipotekę -> uruchomienie kredytu. Jak chcesz uruchomić
    > kredyt hipoteczny bez wpisu? A jak możesz wpisać
    > hipotekę, skoro kto inny jest właścicielem?

    :)))))
    widać że kolega to czysty teoretyk
    aby założyć księgę wieczystą, należy być właścicielem nieruchomości,
    otrzymać, w przypadku mieszkania spółdzielczego, zgodę spółdzielni na
    założenie księgi oraz przydział mieszkania. Do tego wypis z ewidencji
    gruntów na własne nazwisko :)
    a więc zdecydowanie najpierw trzeba mieszkanie kupić, aby uruchomić kredyt
    zabezpieczony hipoteką.
    A w niektórych sądach czeka się na wpis do hipoteki dłuuuuugo (mi udało się
    w Warszawie po 3 tygodniach, ale podobno to cud)

    A zabezpieczenie jakie stosują banki to ubezpieczenie spłaty kredytu do
    czasu prawomocnego wpisu do hipoteki - kosztuje to 0,7-2% od kwoty kredytu

    --
    pozdrawiam
    plusz