    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzątanie śniegu przed posesją?
    Date: Wed, 18 Oct 2006 08:33:07 +0200

    zeeltom wrote:

    > Pytam się, bo przypadkiem trafiłem na taką rozmowę i znajomi nie
    > sprzątają i odśnieżają, bo to nie ich teren. I faktycznie przyjeżdża
    > ekipa i robi porządki. Ktoś miał podobny problem i wygrał sprawę w
    > sądzie. Piszę z Żyrardowa. Nawet trawniki koszą przed płotem wzdłuż
    > całej uliczki :-)

    Jeśli dobrze pamiętam, to wszystko zależy właśnie od tego trawnika.
    Interpretacja zapisu ustawowego jest podobno taka, że gdy chodnik jest
    oddzielony od posesji trawnikiem to właściciel nie ma obowiązku go
    odśnieżać.

    Podstawa prawna
    Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i
    porządku przez:
    4) oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych
    zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.