  • Data: 2005-02-19 12:42:26
    Temat: Re: Sprawa w sadzie pracy (dlugie)
    Od: "gostek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakiego wypowiedzenia? Twoja umowa sie juz skonczyla.

    to nie jest chyba takie proste - co prawda jest wymog zawarcia umowy o prace
    na pismie, ale jesli jest zawarta ustnie to wcale nie musi byc niewazna, w
    razie watpliwosci poczytuje sie z tego co pamietam (bo specem nie jestem) ze
    umowa ustna jest umowa na czas nieokreslony

    jesli by tak przyjac, to ta osoba byla pracownikiem (a w twoim poscie jest
    kilka dodatkowych elementow, ktore moga to potwierdzac), oczywiscie mozna
    ukarac pracodawce za brak potwierdzenia umowy na pismie (PIP)

    a to dalej moze prowadzic do wnioskow

    a) porzucenie pracy przez pracownika
    b) rozwiazanie (rowniez ustne) umowy za porozumieniem stron
    c) rozwiazanie umowy przez pracownika z powodu ciezkiego naruszania swoich
    obowiazkow przez pracodawce (brak umowy, moze jeszcze nie wyplacanie pensji)

    wydaje mi sie, ze sad opowiedzialby sie za wersja b lub c

    generalnie wydaje mi sie, ze sprawa nie jest taka prosta i ja bym mocno
    pomeczyl PIP o pomoc (udzielaja porad prawnych)

    co do odszkodowania to musza to byc rzeczywiste koszty poniesione przez
    pracodawce i dobrze udokumentowane (i dotyczylyby tylko wersji a), na pewno
    w razie watpliwosci sad wezmie pod uwage rowniez te pozostale elementy -
    wydaje mi sie, ze ryzyko placenia odszkodowania jest nieduze, ale ja bym
    mimo wszystko szukal pomocy prawnika, chocby porozmawial z PIP jesli nie
    masz pieniedzy na innego, latwo tu cos mimo wszystko skopac

    na pewno waznym elementem o ktorym nie piszesz jest to, czy firma wyplacila
    ci wszystkie pieniadze za okres tego pracowania bez umowy, jesli nie to
    dziala to mocno na twoja korzysc