  • Data: 2004-11-05 09:12:48
    Temat: Re: Spółdzielnia czy lokator?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3aad.00000418.418b3dad@newsgate.onet.pl...

    > W mojej Spółdzielni jest tak: jeśli przyczyną zalania było uszkodzenie
    > pionów,
    > to odpowiada Spółdzielnia (oczywiście jeśli nie było jakiejś ingerencji w
    > tym
    > pionie, tylko pękł sobie samoistnie). Natomiast wszelkie uszkodzenia
    > gałązek,
    > to już sprawa lokatora. Czy ta "rura wychodząca ze ściany" to gałązka? Co
    > za
    > idiota łączył "na giętko" pion z zaworem odcinającym (bo chyba o taki
    > zawór
    > chodzi)?

    Pewnie to "gałązka". Pisząc zawór miałem na myśli zawór kulowy w baterii.
    Wszystkie takie połączenia są wykonane z tworzywa. Po iluś tam latach stało
    się to twarde i nieszczelne.
    Pokapało, pokapało i zrobiło plamę na suficie u sąsiadów poniżej. PZU
    wypłaciło z polisy "ofiary" a teraz chcą odzyskać sianko regresem (sprawca
    nieubezpieczony).Kwota cieńka ale chodzi o tzw. zasadę .Wykonawcą instalacji
    była spółdzielnia i ta instalacja spowodowała straty bez udziału
    lokatora(żadnych przeróbek i tym podobnych działań).

    Pzdr
    Leszek