    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smierć harcerek w suszku
    Date: Fri, 3 Jan 2020 18:54:51 +0100

    dyskusyjnych:5e0f7b00$0$17345$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 03.01.2020 o 16:12, J.F. pisze:

    >No dobra ale jakich konkretnie?

    Nie wiem, ale prokuratura powinna wiedziec i napisac :-)

    Jesli np komendant mial obowiazek codziennie sprawdzac stan zagrozen,
    a nie chcialo mu sie do wojta chodzic - to w momencie gdy mysli sobie
    "a nie ide, ladna pogoda jest", to popelnia wlasnie umyslne narazenie.
    Hm, czy moze jednak nieumyslne, bo przeciez ladna pogoda jest ...

    >Tyle że nie spowodowane przez nich a przez zjawisko pogodowe.

    Ale jak cie wyrzuce z okna, to bedzie mial pretensje do mnie, czy do
    Ziemi ?

    Obrazenia sa, wywolane przez zjawisko, ale przed zjawiskiem komendant
    mial obowiazek bronic :-)

    >Druga wykazała. W pierwszej... przeoczyli.

    >Czyli dobrze rozumuje:
    >- nagrało się jak kolesia torturowali na śmierć - nie da się postawić
    >zarzutu bo nie da się udowodnić, że nie "wzioł i umar", a nawet jeśli
    >to nie wiadomo który - nic się nie da zrobić...

    ktory, to by sie tam chyba dalo - pobicie ze skutkiem smiertelnym, czy
    jak Robert woli - udział w bójce.

    No ale powinienes miec wynik sekcji ze torturowali na smierc, a nie ze
    sam umarl.

    >- drzewo spadło komuś na głowę - nieumuślne spowodowanie śmierci
    >przez dwie osoby.
    >Ktoś leci w chuja.

    Ale masz wynik sekcji, ze to od obrazen glowy :-)

    >Jak ci paskudni dziennikarze zaczęli gdzebać, to z tego co pamiętam
    >tak (albo przynajmniej solidne uszkodzenia).

    Solidne uszkodzenia to moze byc niewystarczajace do smierci.
    A wiec ... tylko nieumyslne uszkodzenie ciala.
    A moze nawet niekarane, bo w ramach obowiazkow sluzbowych :-)

    >No właśnie...

    >Po pierwsze nie bardzo widzę tam umyślne.

    Odstapienie od wykonania obowiazku to juz raczej umyslne.
    No chyba, zeby tak argumentowac "sen mnie zmorzyl".
    Byle nie pijacki :-)

    >Po drugie alertu zdaje się nie było, bo sprawa synoptyka.

    Byc moze. Wiec wtedy nieumyslne.

    > obrazenia. lepiej od razu oddac do adopcji :-)

    >Tak wychodzi, bo prokuratorom już w tym kraju odpierdala. Ostatnio
    >było że kolo wszedł do morza i utonął to też prowadzili w kierunku
    >nieumyślnego spowodowanie śmierci. Kimu chcieli postawić zarzuty -
    >posejdonowI?

    Cos tam Robert tlumaczyl, ze musieli cos zmyslec, zeby sledztwo
    prowadzic ... ale wydaje mi sie, ze zmyslal.
    A moze nie - moze taki dziwny kraj mamy ...

    Zreszta kto ich tam wie, co odkryja - moze modne dopalacze, moze ktos
    go namawial, a moze ratownik nie/umyslnie narazil na niebezpieczenstwo
    :-)

    J.