    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Date: Fri, 27 Jan 2017 07:44:26 +0100
    <o67cv5$2i8$1@node1.news.atman.pl> <o682jh$m2o$2@node1.news.atman.pl>
    <o682p7$cv9$1@node2.news.atman.pl> <o68ee0$ff6$1@node2.news.atman.pl>
    <o68j7t$t44$1@node2.news.atman.pl>
    <5888cf45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888d793$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888dd58$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6aspj$4vn$4@node1.news.atman.pl>
    <5889d2e1$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6d2do$7og$1@node2.news.atman.pl>
    <588a0edc$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6d4av$7og$6@node2.news.atman.pl>
    <588a3cd0$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6dp6k$ua7$1@node2.news.atman.pl>
    <588a6af0$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6dqsu$a6$1@node2.news.atman.pl>
    <fcim6tof5yjs$.1njaol3xb81le.dlg@40tude.net>

    W dniu 2017-01-27 o 00:15, J.F. pisze:

    > Ja sie tylko pytam, czy naprawde ma obowiazek, czy tylko tak sobie
    > napisales.

    Obowiązek to może złe słowo. Ma możliwość. I odpowiada przed
    wierzycielem za nieskorzystanie z tej możliwości.

    > W przypadku traktora jakos nie wyslal.

    Może w protokole zajęcia nic nie było o tym, że dłużnik nie jest
    właścicielem.

    > Ale widze pare niuansow:
    > a) wlasciciel wyjechal na urlop i wroci za miesiac.
    > Albo za rok. Mogl tez wyjechac na Antarktyde.

    To już są normalne problemy doręczeń w postępowaniach sądowych. Równie
    dobrze ktoś mógł wyjechać na miesiąc lub rok i wrócić jako dłużnik na
    milion z jakiejś zasądzonej pożyczki.

    > b) Ziutek nie potrafi podac adresu. Np ma zapisany w komputerze, ale
    > komputer juz zajety :-)

    Nie spotkałem się z taką sytuacją. Choć, nie - były takie - zawsze jak
    dłużnik "ściemniał".

    > c) Ziutek na dobra sprawe nie wie, czyja to jest lodowka. Moze wiec
    > jedynie podpisac, ze nie jest jego i stanowila wyposazenie zajmowanego
    > mieszkania.

    Skoro wynajmuje, to może domniemywać, że do właściciela.

    > Poinformowal ustnie, ale przeciez juz ustalilismy, ze komornik to
    > olewa i zabral :-)

    Prawidłową formą informacji jest pisemnie do protokołu.

    > Mi sie przypomnialo
    > d) rzekomego wierzyciela Ziutek nie zna, bo to dlug na jakis skan
    > dowodu, albo dopasowane dane ... wiec na moj gust nie ma zadnych
    > obowiazkow, poza zadbaniem o stosowne opisanie swoich zabranych rzeczy
    > w protokole, przyda sie na przyszlosc :-)

    Komornik nie prowadzi egzekucji na podstawie pokazanego skanu dowodu,
    tylko na podstawie tytułu wykonawczego.

    > e) czy Ziutek taka lodowka "włada" ? Bo jak nie wlada, to nie ma prawa
    > byc zajeta.

    Nie wiem, czy włada, nie znam Ziutka i jego sytuacji.

    > h) ... a Lidl to samochodami na swoim parkingu wlada, czy z braku
    > kluczykow nalezy uznac, ze nie ?

    Napiszcie ze Shrekiem pracę na ten temat, zobaczymy do jakich wniosków
    dojdziecie.

    --
    Liwiusz