    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Date: Fri, 27 Jan 2017 06:42:59 +0100
    <o67cv5$2i8$1@node1.news.atman.pl> <o682jh$m2o$2@node1.news.atman.pl>
    <o682p7$cv9$1@node2.news.atman.pl> <o68ee0$ff6$1@node2.news.atman.pl>
    <o68j7t$t44$1@node2.news.atman.pl>
    <5888cf45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888d793$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888dd58$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6aspj$4vn$4@node1.news.atman.pl>
    <5889d2e1$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6d2do$7og$1@node2.news.atman.pl>
    <588a0edc$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6d4av$7og$6@node2.news.atman.pl>
    <588a3cd0$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6dh79$27n$3@node1.news.atman.pl> <o6dpe2$uo2$1@node2.news.atman.pl>
    <o6dram$k88$1@node1.news.atman.pl> <o6drkb$18b$1@node2.news.atman.pl>
    <o6dsbk$k88$2@node1.news.atman.pl> <o6dskb$27k$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 26.01.2017 o 23:18, Liwiusz pisze:

    > Miliony egzekucji i jest ok.

    Jak widać nie ok, skoro co chwila okazuje się, że komornik zając coś, co
    dłużnika nie jest. Przykład z warsztatem samochodowym jest tu idealnym
    przykładem takiej pataologii. Przecież jest oczywistym, że samochody w
    serwisie dłużnika nie są i mają właścicieli w żaden sposób ze sprawą nie
    powiązanych.

    > Jakie znaczenie ma to co ja sądzę? Ludzie zwykle zachowują się mądrze, i
    > bez powodu nie zajmują samochodów na parkingu, czy autobusów miejskich,
    > bo to tylko koszty wytworzy.

    Zwykle też nie zajmują przypadkowych traktorów. Natomiast tłumaczenie
    idioty od traktora było takie (i ty w tym uczestniczyłeś), że jak
    wierzyciel się uprze, to komornik ma "robić". I nie ma prawa zachowywać
    się ponoć mądrze. Broniłeś kolesia nawet jak się okazało, że on ogólnie
    zaniki "mądrości" miał. I powtarzałeś wielokrotnie, że komornik nie jest
    od oceniania "władania". No więc co stoi na przeszkodzie w zajmowaniu
    pociągów czy samolotów? Bo jeśli tylko "mądrość" to czemu ta mądrość nie
    stoi na przeszkodzie w zajmowaniu samochodów w warsztacie, ktróre w
    oczywisty sposób z dłużnikiem nic wspólnego nie mają?

    > Nie, w dowodzie mogą być dane poprzedniego właściciela.

    W księdze też. Generalnie ustalenie właściciela samochodu nie jest
    problemem. Podobnie jak mieszkania.

    > Komornik ocenia czy dysponuje. Jeśli oceni, że nie dysponuje, a
    > wierzyciel stwierdzi, że dysponuje, to wierzyciel ma prawo złożyć skargę
    > na komornika na niedokonanie zajęcia.

    Aha - czuli jednak komornik ma prawo myśleć, tylko temu konkretnemu się
    to nie opłacało, bo z braku myślenia zrobił sobie biznes. To czemu chuja
    broniłeś?

    > Mocno teoretyzując - tak, musiałby. Jednak w przypadkach tak
    > absurdalnych pewnie wytworzyłaby się linia orzecznicza, gdyby była taka
    > potrzeba.

    Ale w przypadku zajebywania obywatelom samochodów z warsztatu obywateli
    sąd miał w dupie. I ponoć wytworzył tony orzecznictwa na ten temat? No
    to nie dziw się, że jak jakiegoś komornika zajmującego nie swoje w
    majestacie prawa, po prortu nadzieją na widły. I wtedy żal mi będzie
    tylko nadziewjących, bo problemy bedą mieli. Środowisko kommrnicze
    takimi działaniami (świadomym zajmowaniem przypadkowych ruchomości, nie
    mających nic wspólnego z dłużnikiem) w pełni sobie zasłużyło na pogardę.

    > Po co rozstrzygać sytuacje, które się nigdy nie zdarzyły? Napisz na ten
    > temat jakąś monografię, to poczytam.

    Po to, że sytuacja z ciągnikiem czy samochodami w warsztacie też jest
    absurdalna, więc powołując się na absurd domagasz się niesprowadzania
    abnsurdu do absurdu.

    > Ma oceniać władanie. Ale nie własność.

    Coś mu grozi za złą ocenę? I z którego punktu ustawy to wynika, bo
    poprzednio stałeś na stanowisku, że nic ma nie oceniać (powtórzyłeś to
    teraz - mocno teoretyzując "Mocno teoretyzując - tak, musiałby" (zająć
    samolot)).

    Shrek