    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <o67cv5$2i8$1@node1.news.atman.pl> <o682jh$m2o$2@node1.news.atman.pl>
    <o682p7$cv9$1@node2.news.atman.pl> <o68ee0$ff6$1@node2.news.atman.pl>
    <o68j7t$t44$1@node2.news.atman.pl>
    <5888cf45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888d793$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888dd58$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888f0b9$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <588a14f7$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 27 Jan 2017 05:32:40 +0100

    W dniu 26-01-17 o 16:25, J.F. pisze:

    > W materiale to chyba jakis protokol przesluchania/zatrzymania bedzie, a
    > tam ... nr dowodu sie nie znajdzie, jesli go nie pokazano.

    Nie znajdzie, ale będzie albo wpis, jak ustalono tożsamość, albo rysopis
    osoby.

    > To jak to powinno wygladac ?

    Istnieje kilka alternatywnych, do okazania dokumentu sposobów ustalenia
    tożsamości. Można znaleźć świadka, który tożsamość potwierdzi. Jeśli
    ktoś był rejestrowany, to można go daktyloskopować. Tak, czy siak ma to
    być opisane w materiałach, jak tę tożsamość ustalono.

    > Tak duzo tych falszywych kredytow, ze i na uczciwych pracownikow trafiaja ?

    Też. Ale mnie chodzi o mechanizm polegający na uznaniu, że dobre imię
    banku jet więcej warte, niż kilka tysięcy kredytu i tzw. "zamiatanie pod
    dywan".

    > Ja tam sobie raczej wyobrazam, ze ktos na rzadowej strone wpisuje imie,
    > nazwisko, pesel, nr dowodu - a system sprawdza i odpowiada OK, brak
    > danych lub dokument skradziony.
    > O udostepnieniu danych nie ma mowy, skoro wpisujacy i tak te dane ma.

    System dobry, ale ma wadę. Nie zawsze momentalnie się zorientujesz w
    utracie dokumentu. Bo jakby o to chodziło, to przecież maja dostęp do
    utraconych dokumentów.