eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSerwis, konsument, TU i wydanie rzeczy › Re: Serwis, konsument, TU i wydanie rzeczy
  • Data: 2008-12-06 10:57:46
    Temat: Re: Serwis, konsument, TU i wydanie rzeczy
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 5 Dec 2008 23:19:30 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    > news:r8whcgmysq3o.1lfr4ohktk95h.dlg@40tude.net...
    >
    > Jedyne na co mógłby się serwis powołać z braku szczególnej umowy z Tobą, to
    > zapis zawarty w art. 461 kc, który brzmi: "Zobowiązany do wydania cudzej
    > rzeczy może ją zatrzymać aż do chwili zaspokojenia lub zabezpieczenia
    > przysługujących mu roszczeń o zwrot nakładów na rzecz (...) (prawo
    > zatrzymania)." No i moim zdaniem mają do tego prawo. Ale z kolei nie mają
    > prawa ustawiać sobie jakiegoś wydumanego terminu. Prawo przewiduje, że
    > ubezpieczyciel powinien bezsporną cześć odszkodowania wypłacić w terminie
    > 30 dni od zawiadomienia go o szkodzie. Ponieważ jak widzę z postu termin
    > ten minął, więc napisz Ty do firmy ubezpieczeniowej wzywając ją do wypłaty
    > bezspornej części należności i te pieniądze przekaż warsztatowi.


    Bezsporna kwota odszkodowania (5,1k PLN) została przelana na rachunek
    serwisu przez TU w dniu 21 listopada, czyli równo 30 dni po zgłoszeniu
    szkody w TU przeze mnie (ja byłem w serwisie 20 listopada). Dostałem na to
    stosowne pisemko z TU z datą 21 listopad. Natomiast w tym samym dniu były
    dodatkowe oględziny w serwisie przez likwidatora szkód, i 24 listopada TU
    oficjalnie uznało (pismo do serwisu i kopia dla mnie) wszystkie pozycje
    kosztorysowe wyceny ze serwisu.

    Ja raczej nie mogę teraz wzywać TU do wypłaty - serwis musi wystawić
    fakturę dla TU - z kolei by ją wystawić, musi wykonać usługę polegającą na
    naprawie :(

    W sytuacji, kiedy napisałeś że mają prawo zatrzymać motocykl do czasu aż im
    TU nie zapałci, mam - IMO - uzasadnione wątpliwości ... serwis może sobie
    wpisać na fakturze 30 dniowy termin płatności .... ja wtedy czekam kolejne
    co najmniej 30 dni :[[[[


    A tak z innej beczki - czy serwis na moje żądanie musi mi przekazać
    zdemontowane, uszkodzone części?
    Zapyta ktoś po co mi "złom". Otóż chodzi mi o zabranie "spojlerów" które
    nie tyle były rozbite co uszkodzone - serwisant mówił mi że oni jako
    autoryzowany serwis nie "bawią się" w szpalchowanie, klejenie czy malowanie
    - po prostu zamawiają komplet uszkodzonych spojlerów (wg nr VIN) i je
    wymieniają.
    Kilka spojlerów w moim przypadku było "obtartych" i lekko zadrapanych -
    stąd mógłbym je sobie zachować i w razie kolejnej stłuczki po prostu sam
    sobie wymienię i polakieruje "te stare" i nie musiałbym kupować za kilka
    tysięcy spojlerów. Jednocześnie - uniknąłbym sytuacji że serwis sam mógłby
    zastosować taki "myk" i wykorzystać moje "stare" spojlery po prostu je
    lakierując zamiast wymienić na nowe, co widnieje w zaakceptowanym przez TU
    kosztorysie i wycenie.


    --
    DFI Lanparty UT Ultra-D | AMD64 3200+ 2000@2650MHz (1.55V+104% 10x265)
    Patriot XBLK+ 2x512MB CL2-3-3-5 1T (265MHz) | LITE-ON DVDRW SOHW-1673S
    MSI NX 7800GT 400/1000@485/1170 - 256MB DDR3 256bit | PCI-E x16
    ST3160827AS - Barracuda 7200.7 SATA NCQ 160827 - S-ATA150 - 160GB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1