  • Data: 2006-10-29 22:06:57
    Temat: Re: Sąsiad pobudował mur na mojej podmurówce.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:ei37h5$385$1@inews.gazeta.pl...

    > Art. 152. Właściciele gruntów sąsiadujących obowiązani są do współdziałania
    > przy rozgraniczeniu gruntów oraz przy utrzymywaniu stałych znaków granicznych;
    > koszty rozgraniczenia oraz koszty urządzenia i utrzymywania stałych znaków
    > granicznych ponoszą po połowie

    Rozumiem, że mur ma być tym znakiem granicznym? No bo inaczej zacytowany przez
    Ciebie przepis nie ma tutaj zastosowania, a stosuje się art. 154§2 kc. Osobiście
    uważam, że w zacytowanym przez Ciebie przepisie mowa o "znakach granicznych"
    opisanych w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne. To są takie "szpeje"
    wkopywane w ziemię na granicy.