  • Data: 2003-12-04 10:10:11
    Temat: Re: Rekojmia - pomocy.
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Piotr Jasielski wrote:

    > Witam, mam takie pytanie: zamowilem w grudniu 2002 roku wozek elektryczny
    > na ktorego dostalem faktury 1 ze musze wplacic 49% tzw. pro forma ,ktora
    > zaplacilem w grudniu jeszcze, a druga w styczniu i w styczniu zaplacilem,
    > wozek dostarczono 29 stycznia 2003.

    Uprawnienia z rękojmii przysługują przez rok od dnia wydania rzeczy. Aby móc
    z nich skorzystać należy przed upływem roku zawiadomić sprzedawcę o wadzie.

    > Wozek w sierpniu raz sie popsul zadzwonilem, naprawiono, zadnych kwitow
    > sprzedawca nie chcial... Jak jest z REKOJMIA czy moge w tym przypadku juz
    > po 29 stycznia 2004 dalej dochodzic napraw?

    Jeżeli korzystając z rękojmii przed tym dniem zawiadomiłeś sprzedawcę o
    wadzie.
    Jeżeli umowa gwarancyjna przewiduje dłuższe terminy, możesz korzystać z
    gwarancji.

    > Ponoc od 2003 cos sie zmienilo ze rekojmia 2 lata.

    Zmieniło się - zamiast rękojmi można dochodzić uprawnień z tytułu
    niezgodności towaru z umową (2 lata), ale to uprawnienie przysługuje tylko
    konsumentom. Jeżeli zakupiłeś towar w związku z prowadzoną przez siebie
    działalnością gospodarczą, nadal obowiązują przepisy k.c. o rękojmii.

    > Druga sprawa to kupuje dla brata teraz wozek elektryczny duze koszta bo
    > 20,000zl i nie wiem jak to zalatwic zeby miec 2 lata serwis? Co mowic
    > sprzedawcy?

    Kupić taki wózek nie w związku z działalnością gospodarczą, ale to chyba
    będzie trudne w przypadku wózka elektrycznego?
    Możesz złożyć ofertę zawarcia umowy gwarancyjnej, w której np. zapłacisz
    więcej ale okres gwarancji zostanie przedłużony do 2 lat...

    Pozdrawiam,
    Marysia