    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie - zawieszona dzial. gosp. a ZUS
    Date: Sat, 22 Jun 2002 15:46:28 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pc241.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "michal" <v...@w...pl> napisał:

    >Ja zawieszalem w ciagu roku dzialalnosc 3 razy i tyle samo ja odwieszalem!
    Sprawdz laskawie:
    1. Na jakim druku to robiles i przeczytaj nagłówek
    2. Jaki podales kod w p. IV (04, 07...)
    3. Zapewne na druku zlozylem swoj podpis pod oswiadczeniem

    Ad. 1 jesli ZWUA - WYREJESTROWANIE (nie zawieszenie) !
    Ad. 2 jesli kod wyrejestrowania jest 140 to jest to zaprzestanie (nie
    'zawieszenie' - nie ma takiego !) wykonywania pozarol. dzial.
    gospodarczej.
    Ad. 3 Czy zdziwisz sie, gdy w czasie ewentualnej kontroli ZUS w twoich
    dokumentach okaze sie, ze dzialalnosc caly czas prowadziles (nie
    zakonczyles jej formalnie, tak, jak zadeklarowales) i poprosza cie o
    zaplacenie zaleglych skladek wraz zosdetkami ?

    >wszystko sie zgadza!
    Oczywiscie zgadza sie, przyjmujac za prawde to co zadeklarowales.

    >Nie wiem skad takie informacji na temat placenia non-stop - przeciez to bzdura.
    Bzdura ? A znasz np. poniższe ?
    Art. 13 ustawy z dn. 13.10.1998 r. (i kolejne zmiany) o systemie
    ubezpieczen społecznych: " OBOWIAZKOWO ubezpieczeniom emerytalnemu,
    rentowym, chorobowemu i wypadkowemu podlegaja:
    4) osoby prowadzace działalnosc pozarolnicza - od dnia ROZPOCZECIA
    wykonywania działalnosci do dnia ZAPRZESTANIA wykonywania tej
    działalnosci".

    Artur Golański