  • Data: 2003-09-14 20:30:58
    Temat: Re: Pytanie z serii nietypowych - ekshumacja
    Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No ale jeśli
    > ktoś ma na przykład podejrzenie, że śmierć nastąpiła z przyczyny
    > przestępstwa i po to chciałby tej ekshumacji, to powinien raczej iść do
    > prokuratury.

    Tak to musi być bezwzględnie zrobione, i prokuratura zleca i uczestniczy
    podczas ekshumacji.Oraz tylko na jej zlecenie inne instytucje wykonują
    stosowne badania. Osoba prywatna może tylko poprosić o ekshumacje /typu/
    przeniesienia szczątków w inne miejsce !

    > Wiesz, ja trochę z innej branży, choć kilka razy bywałem przy takich
    > wykopkach. Raczej właśnie z tego powodu, że denatowi ktoś pomógł odejść z
    > tego padołu łez ludzkich nieco szybciej, niż dobry Bóg to postanowił.

    Czyli z "około instytucji" dochodzeniowych, witam !

    > No właśnie. Więc żądając ekshumacji należy również pomyśleć co dalej. Co
    > będzie z ciałem potem. Chodzi mi o to, że nie można zarządzać ekshumacji
    > tylko po to, by sobie oglądnąć denata i ponownie go zakopać w tym samym
    > miejscu.

    Niestety można! Jeżeli płacą, to trochę kosztuje. I jeżeli dana osoba sobie
    tego życzy i ma stosowne zezwolenie, / SANEPID nie wypytuje szczegółowo
    dlaczego/. Wykonujemy to! I zakopujemy go gdzie rodzina wskaże.