  • Data: 2005-04-25 15:30:13
    Temat: Re: Przytrzymanie sprawcy wykroczenia
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <d4fo2i$6kg$1@nemesis.news.tpi.pl> Bogen napisal(a):

    > A gdzie jak tak twierdze?

    Do samosądu jeszcze z powodu przytrzymywania nie dochodzi.To prawda.
    Ale interesująca jest Krzysztofa skłonność do interwencji fizycznej.
    Ocena, czy "rozsypywanie" ziarna jest przestępstwem
    - może być mylna.
    Ponadto, przy takim "przytrzymywaniu" delikwent nie musi się z Twoją
    wolą "przytrzymania" zgodzić- i zacznie się wyrywać.
    Przy tej okazji zwichnie sobie łokieć, rękę,nogę.
    Ty będziesz odpowiadać za to uszkodzenie, bo nikt cię nie upoważniał do
    wywarcia siły fizycznej.Naruszyłeś nietykalność cielesną delikwenta-
    bo nikt ci tych praw nie nadał.Do takiej interwencji.
    Policja może- bo im w uzasadnionych przypadkach to prawo nadaje ustawa.
    Twój przypadek może być wytłumaczalny tylko wtedy- gdy sytuacja
    będzie bardzo jednoznaczna.
    Pobicie, morderstwo, znęcanie się nad zwierzęciem itp.

    > W jakiej sprawie?
    W sprawie (wg. ciebie) zanieczyszczania.
    Lub wezwij Straż Miejską lub Policję.
    A jak się spóźnią, to ewentualne zanieczyszczenie jest rzeczą miasta.

    > O czym do mnie piszesz?

    O tym, co powyżej. Np.o fizycznej nietykalnośći osobistej obywatela.

    Rada o rejestracji zdarzenia i pozwach była do inicjujacego wątek Krzysztofa.
    Nie do ciebie.
    Odpowiadałem Tobie,bo wyszło, (zdawało sie mi) że poparłeś go w sposobie
    reagowania.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010