  • Data: 2021-10-13 12:02:59
    Temat: Re: Przemoc w rodzinie [obdukcja lekarska wbrew woli ofiary/"ofiary"]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.10.2021 o 11:19, ąćęłńóśźż pisze:

    > W polskim prawie karnym ofiara jest jak najbardziej (i zaledwie) świadkiem.
    > IMHO niestety.
    >

    > -----

    Nie mam zielonego pojęcia komu i na co odpowiadasz. U mnie Twoja
    wiadomość wygląda tak, jak wyżej ją zostawiłem. Czytnik podpina ją
    poniżej wiadomości A.Filip z dnia 10.10.2021 godz. 14:19 w której nie ma
    cytowanego przez Ciebie fragmentu. Byłoby miło, jakbyś zostawiał
    fragment pozwalający na identyfikację o co chodzi. Bo zaintrygowało mnie
    kto wymyślił, że "ofiara i sprawca to nie świadkowie ".

    Ad rem: Ofiara może być oczywiście świadkiem co do zasady, ale w wypadku
    męża / żony ma prawo odmówić składania zeznań jako osoba najbliższa.
    Sprawca też może być świadkiem - dokąd nie przedstawi mu się zarzutu.
    Jak nie wiadomo, czy doszło do przestępstwa, to często się przesłuchuje
    domniemanego sprawcę na świadka. Zwłaszcza w sprawach skomplikowanych,
    gdy nie do końca wiadomo ci i dlaczego się stało - przykładowo
    gospodarczych.

    W omawianej tu akurat sprawie problemem jest to, ze zarówno mąż, jak i
    żona zaprzeczają, by w rodzinie działo się cokolwiek. Zaprzeczają też
    inni członkowie rodziny i tylko nasza koleżanka uważa inaczej i ma
    pretensje do policjantów, że nie słuchają jej, tylko tej całej reszty osób.

    Nie można wykluczyć, ze nasza koleżanka ma rację, bo generalnie nikt z
    nas sprawy nie zna. Zresztą nie o to chodzi, byśmy tu rozstrzygnęli kto
    ma rację, a podpowiedzieli, co zrobić, by pomimo tych niesprzyjających
    okoliczności ktoś się tym zajął. No i - moim zdaniem - jedynym sposobem
    jest złożenie zawiadomienia o przestępstwie. Nie wykluczone, że i to
    skończy się odmową wszczęcia, albo umorzeniem, ale nic więcej tu zrobić
    nie można.

    --
    Robert Tomasik