    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    <VlRuK.265829$i8Z9.143115@fx09.ams1>
    <62bbf8dd$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bc682c$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <OM4vK.294454$i8Z9.67867@fx09.ams1>
    <62bd21b1$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <69avK.59280$MWc5.58246@fx06.ams1>
    <62bdac4b$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <S%KvK.7161$UDb.3193@fx02.ams1>
    <62bff4bc$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <FmTvK.59171$A665.53402@fx08.ams1>
    <62c00663$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5VvK.31302$B0_9.30274@fx13.ams1>
    <62c06a5a$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 03 Jul 2022 02:20:03 GMT

    On 2022-07-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W sensie że nie da się ciągle jeżdzić w paranoid mode czy że nie da się
    > inaczej niż w paranoid?

    W sensie, że nie da się inaczej niż z lekką paranoją.

    > To tak, ale po szlifie przez jakiś czas miałem tak że potrafiłem hamować
    > przed skrzyżowaniem jak nie byłem w 140 procentach przekonany że ten z
    > podporządkowanej zahamuje. Ktoś powie że dobrze, ja powiem że raczej nie
    > bardzo. Nawet zastanawiałem się czy nie rzucić jeżdzenia na moto w
    > pisdu, no ale jakoś się ogarnąłem.

    No bo to się bierze właśnie z tych małych traum. Ja sobie odruch
    kontrolny zerkania za siebie wyrobiłem, jak znalazłem się w kolumnie
    samochodów gwałtownie hamujących na autostradzie, czyli pomiędzy dwoma
    pojazdami z piskiem i dymem z opon. To tak apropos jak się chce motorem
    jeździć po bożemu jak inni uczestnicy ruchu bez poprawki na możliwość
    sprasowania w autostradowym karambolu.

    > Nie tylko na autostradzie:(

    Nie, nie tylko.

    > Normalka - u nas są tacy co pod prąd na autostradzie wracają:( A w
    > mieście się zdarza - zwłaszcza zamiejscowym. Co ciekawe mignie taki
    > kierunkiem i zwykle ktoś go kulturalnie wpuści.

    Widzę, że nici z biznesu :) Nb. wcześniej trochę ntt. rozmawialiśmy, ale
    to chyba idzie w parze z zamożnością społeczeństwa co przekłada się na
    dostępność pojazdów dla każdego. Tak od 2004 roku zauważyłem, że się pod
    tym względem w Polsce pogorszyło. Pamiętam jak byłem w szoku widząc po
    raz pierwszy (w Polsce) kogoś zjeżdżającego w ostatniej chwili z jakieś
    dwupasmówki przez martwe pole. Ale tłumaczyłeś, że jest już trochę
    lepiej.

    > ;)

    Dodaj do tego jeszcze oburzenie jak go otrąbisz:)

> [...]
    > strony w zasadzie samo miasto (u nas w uproszczeniu 2/3 wypadków jest w
    > zabudowanym, ale prawie 2/3 trupów w niezabudowanym). Ale sam jestem
    > ciekawy ile wam wychodzi. My mamy 60 ofiar na milion mieszkańców. To u
    > was jakieś 300 powinno być przez analogię (bez uwzględnienia, że samo
    > miasto, z uwzględnienie powinno być koło 250). Sprawdziłem - macie 107
    > za zeszły rok, czyli lepiej. Ok sprawdzamy stolicę chamstwa wszelakiego
    > na drodze - 42 w zeszłym roku - mamy trzy razy mniej ludzi więc będzie
    > na wasze 126. Więc trochę u was bezpieczniej ale dupy nie urywa;)

    Później postaram się sprawdzić. Ale tu wszystko działa na zasadzie
    takiej umowy społecznej - wszyscy jeżdżą jak ofiary i tego się po innych
    spodziewają (oczywiście nie uważają się za ofiary), a nikt się za bardzo
    nie oburza.

    --
    Marcin