    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    <62bc682c$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bc7a39$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bc81e4$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bc839f$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <62bc84f2$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <jV4vK.294455$i8Z9.203461@fx09.ams1>
    <62bd2154$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <osavK.60029$MWc5.4840@fx06.ams1>
    <62bd8bf6$0$545$65785112@news.neostrada.pl> <OMKvK.7159$UDb.70@fx02.ams1>
    <62bffbd0$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <aOUvK.258810$SIa.249781@fx01.ams1>
    <62c0395b$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 03 Jul 2022 01:35:00 GMT

    On 2022-07-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Deceleracja to, najprościej rzecz ujmując, zwolnione bicie serca płodu.
    > Po co używać słów niezrozumiałych. Jak już koniecznie, to gradient

    Deceleracja funkcjonuje w języku angielskim jako przeciwieństwo
    akceleracji. Słownik JP PWN nie zna w ogóle słowa deceleracja, za to
    encyklopedia PWN zawiera hasła z użyciem decelarcja w moim znaczeniu,
    ale już nie w Twoim (przynajmniej ja nie widzę takich). Np.:
    https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/3954271/parametr-d
    eceleracji.html

    Tak, że w najlepszym wypadku, możesz mi zarzucić użycie kalki językowej,
    bo Twojego zrozumienia (serio, wiedziałeś bez gógla, że deceleracja ma
    coś wspólnego z kardiologią? :) taki PWN także nie uznaje. Po co się
    więc wymądrzać i pisać, że czegoś nie rozumiem? Zabolało wytknięcie
    braku precyzji sformułowań jak się samamu zachciało czepiać myślowych
    skrótów?

    > prędkości. Być może top i deceleracja, ale nie słyszałem, by ktoś to tak
    > nazywał.

    Gradient może być.

    > Ale autostrada ma takie różne "barierki", które teoretycznie maja za
    > zadanie zmniejszyć prawdopodobieństwo, że walniesz w to prostopadle.

    Ale autostrada to jedna z wielu dróg i barierki nie są wszędzie.

    > Ależ są. Tylko jako równouprawnieni powinni równoprawnie innych
    > traktować po prostu. Jak nie musi blokować pojazdu, to nie powinien tego
    > robić bez istotnego powodu. Jak ma równolegle ścieżkę rowerową, to nie
    > powinien się plątać "pod kołami". Zamiennie kierujący powinni
    > rowerzystom ułatwiać włączanie się do ruchu z tych ścieżek, jak dalej
    > nią nie mogą jechać. A tak, to trwa taka wojenka na uprawnienia.

    No zasadniczo zgadza się, ale też zastanawiam się, czy z racji tego, że
    to rower nie ma tu jakiś dziwnych oczekiwań, że np. powinień się zawsze
    usuwać i ułatwiać pojazdom wyprzedzenie?

    > Wystarczyłoby po prostu szersze, ale utwardzone asfaltem pobocze i nikt
    > by - mam nadzieję - nie jeździł po jezdni celowo.

    Ja mam problemy z zadecydowaniem, czy 2ch rowerzystów powinno
    bezwarunkowo jeździć gęsiego. W sytuacji gdy jazda równolegle blokuje
    ruch, to wypadałoby, ale jak ruch jest niewielki? A zdaje się
    oczekiwania są takie, że najlepiej jakby szli poboczem :)

    --
    Marcin