    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do wychowywania dziecka - pytanie.
    Date: Tue, 26 Feb 2002 18:06:16 +0100

    "news.faq.net.pl" [...]

    > WAS.

    > Panie Bogusławie to juz nie jest nawet kwestia na kogo dziecko zrzuci wine
    > za swoje niepowodzenia .

    Wiem. Wazne, ze bedzie mialo motyw - cos nie tak -> bo rodzice sie rozwiedli
    i kluca sie i td, itp...
    (wazne dla niego, bo powinno sie czuc odpowiedzialnosc za swe bledy)

    > Ale przewaznie tam gdzie jest rozwód obojetnie z
    > czyjej winy czy bez to tak odbije sie to na dziecku w wieku rozwojowym
    > ,kiedy to sie kształtuje postawe młodego człowieka. Dwoje dojrzałych ludzi
    > gdy sie rozwodzi to :
    > - powinni brać pod uwage nietylko swoje interesy ale i dziecka.

    Ba... ale jak...
    Zdawaloby sie, ze malzenstwo, to zwiazek dwojga odpowiedzialnych ludzi....
    A co ma zrobic druga, gdy jedna po prostu sie wyprowadza....
    Do konca zycia czekac "na zmilowanie" ?

    > -powinni zgodnie ustalic sposób kontaktowania sie z dzieckiem
    > [...] To nie wina dziecka ,że
    > rodzice nie dorośli do swoich ról w życiu...

    Czasem jedno.....
    Ale tu nie chodzi o wine, lecz krzywde dziecka.
    Chodzi o to, ze gdy rodzice "walcza" o wzgledy dziecka tak naprawde robia mu
    krzywde.