  • Data: 2004-02-09 14:30:38
    Temat: Re: Prawo budowlane i ogrodzenie POMOCY!
    Od: "NN" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mi się *zdaje* że to zależy czy postawili je na swoim gruncie
    > czy w granicy. Na swoim AFAIK mogą. Natomiast jeśli w granicy
    > - to jeśli zaakceptujecie postawienie płotu to bedziecie
    > zobowiązani go (w częsci) również konserwowować/utrzymywać.
    nie wiem czy jest to w granicy czy na ich terenie, niczego nie
    akceptowaliśmy i właśnie chciał bym wiedziec czy powinni nas jako sąsiadów
    zapytać o zgodę?

    > [...]
    >
    > Jest coś takiego jak przymusowa służebność drogowa. Jeśli nie masz
    > innego dojazdu... to sąd ci ją przyzna.
    > Oczywiście służebność jest ODPŁATNA !
    kiedyś była podpisana umowa pozwalająca na kożystanie z tej drogi [w zamian
    za ułożenie na niej kostki brukowej], ponieważ jednak nie była ona
    potwierdzona notarialnie Spółdzielnia uznała ją za nieważną, nawiasem mówiąc
    na podst. tej umowy urząd wydał pozwolenie na budowe budynku na mojej
    działce

    > [...]

    > Znaczy: postawili płot bo za darmo korzystaliście z ich terenu.
    nie do końca za darmo bo w zamian za utwardzenie drogi i na podst.
    [nienotarialnej] umowy, w miedzy czasie oczywiscie zmienił się właściciel
    gruntu o którym mowa[jakies przekształcenia w spółdzielniach]

    teraz budowa płotu została wstrzymana zgodnie z postanowieniem sądu