  • Data: 2009-08-16 00:17:51
    Temat: Re: Prawo Pracy - wypadek ucznia w pracy HELP
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:
    > zatrudnilem ucznia (szkola srednia) w wieku 19 lat. Umowa zlecenie
    > podpisana
    > zostala 01.czerwca.

    to zatrudniłeś wg kodeksu pracy, czy podpisałeś umowę zlecenie wg
    kodeksu cywilnego, czy może mówisz o uczniu w sensie praktyki szkolnej
    Zdecyduj się.

    > W dniu 20 czerwca o godzinie 3.00 osoba skaleczyla
    > sie w
    > dlon. Wizyta na pogotowiu, szwy itp. Od tego czasu uczen dostarcza mi
    > zaswiadczenia L4. ZUS jednak nie przesyla mu swiadczen chorobowych.
    > ZUS
    > twierdzi tez ze od nich nie nalezy sie jakiekolwiek odszkodowanie
    > wypadkowe.

    ciezko cos powiedzieć jak nie wiadomo nic o formie zatrudnienia

    > Szkola poinformowala, ze ubezpieczenie ucznia obejmuje wylacznie okres
    > trwania roku szkolnego i w wakacje ucze nie jest przez szkole
    > ubezpieczany.

    To byłalby pierwsza tego typu szkoła w Polsce.
    Szkoła ma ubezpieczenie uczniów od następstw nieszczęśliwych wypadków na
    cały rok. Chyba, że mówisz o jakimś innym ubezpieczeniu z tytułu praktyk
    uczniowskich itp itd.

    > Pracownik domaga sie ode mnie odszkodowania lecz jego rzadania wydaja
    > mi sie
    > zbyt wysokie.

    to zależy z czyjej winy był ten wypadek.

    > Jak ugryzc ten problem???

    pozbierać dokumenty i iść do prawnika, bo tutaj to bardzie o wróżeniu
    mówimy.