  • Data: 2003-03-10 21:00:30
    Temat: Re: Prawo Pracy - kara pieniężna oraz godziny nadliczbowe
    Od: "TN" <t...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d9tp6vsav4b5b62d9io3o4co6lfcjkiql4@4ax.com...

    [cut]

    > Art. 129.
    > § 2. Praca w granicach nie przekraczających 8 godzin na dobę i
    > przeciętnie 40 godzin na tydzień w przyjętym okresie rozliczeniowym
    > nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych.
    >
    > Czyli jeżeli w "przyjętym okresie rozliczeniowym" udzieli za to
    > wolnego to nie ma obowiązku wypłacania dodatku za nadgodziny.

    A chyba "JEST OBOWIĄZANY" udzielić, a nie chce i niech tak będzie - to raz,
    dwa - kto ustala okres rozliczeniowy? (oprócz tego co napisane w KP)

    > Art. 134. § 1. Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego

    [cut]

    > Czyli przy pracy w 4 niedziele za pracę w niedziele powinien dostać
    > pensję w wysokości 2xnormalna stawka dziennax4=8 "dniówek" czyli w
    > sumie 28/20 pensji miesięcznej.

    reasumując dwa (a nawet trzy wykroczenia pracodawcy)? Jak "pogonić"
    "kapitalistę".

    Wygląda raczej, że to pracodawca jest w kropce (niedobór kadry) - śmieszne w
    dzisiejszych czasach, prawda (i jeszcze opowiada, że ma prawo zmusić do
    pracy w godzinach nadliczbowych)?
    Pracownik chce jedynie tego co mu się należy, a pracę szanuje i nie ma
    zamiaru jej zmieniać, ale.. jeśli trzeba to czemu nie.
    Kogo poinformowac o zaistniałej sytuacji - czy PiP będzie właściwy?

    TN