    From: Andrzej Adam Filip <a...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Prawo] Nangar Khel - Najlepszą obroną jest atak?
    Date: Fri, 21 Dec 2007 23:18:57 +0100

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem bardzo się źle stało, że sprawa z koszar wyszła do
    > mediów, zwłaszcza że przedstawiono ją w mało sensowny
    > sposób. Zatrzymywanie tych żołnierzy w błysku fleszy uważam już za
    > skrajny kretynizm. Nie ma co się czarować i trzeba sobie jasno
    > powiedzieć, że nasi żołnierze nie pojechali do Afganistanu na
    > wczasy. Są żołnierzami jednej ze stron konfliktu, czy nam się to
    > podoba, czy nie. A na polu walki nie ma czasu i możliwości na głębsze
    > rozmyślania, bo to może kosztować życie wielu osób. Żołnierz ma
> [...]

    Jednym z wyjaśnień które czytałem (bardziej przekonywującym niż powinno)
    było że aresztowanie żołnierzy miało na celu złożenie przez nich
    *pod przysięgą* zeznania o działaniu "na rozkaz" w celu postawienia
    zarzutów ich przełożonemu [propagacja odpowiedzialności w góre]

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Nasze dni są policzone - przez statystyków.