eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych › Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu
    oskarżonych
    <17zulgdvx8thq$.kzd3tv6k7848.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <74fwbfgjr27n.1x7w00gx56kai$.dlg@40tude.net>
    <5c461d3d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <daqnv5dov5qg$.o2xa4lisg5lc.dlg@40tude.net>
    <5c47327a$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <nHO1E.174741$_V1.134628@fx23.ams1>
    <5c48a297$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 24 Jan 2019 04:06:22 GMT

    On 2019-01-23, z <...@...pl> wrote:

    > Dlatego tłumaczę że "posiadówki" 6 ludzi w lesie nie da się ścigać za
    > samą posiadówkę. Można gdyby zrobili marsz i rozdawali ulotki.
    >
    > Może to ułomność prawa a może właśnie NORMALNE zachowanie rozsądku
    > miedzy zakazem rozpowszechniania faszyzmu a wolnością przekonań.
    >
    > W każdym razie za same urodziny hitlera w gronie 6 ludzi (w tym dwóch
    > podżegaczy) w leśnej dziczy nikt do ciupy nie pójdzie.

    Odniosłem się wyłącznie do argumentacji Roberta nt. organizacji.

    Co do meritum to znam sprawę wyłacznie z urywków medialnych, ale
    niestety muszę się zgodzić, że na ile rozumiem sytuację to nie jest
    karalne. Problem w tym, że przepis jest bardzo precyzyjny i stosuje
    sformułowanie:

    "Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój[..]"

    Jakby to było wyłącznie "propaguje" to co innego, a tak nie ma nawet
    pola do spekulacji. 6 osób w krzakach to nie jest publicznie.

    Teraz co do dowalenia się do tvn i twierdzeń, że to ich publikacja
    propaguje faszyzm, to MZ tez się tego nie da obronić, bo "propagowanie"
    znaczeniowo ma w sobie element związany z intencją pozyskania
    zwolenników. Przecież nie chodzi o same gołe symbole. Nie w nich jest
    zło, a w ideach co za nimi stoją. Nie karze się kogoś za obrazek z
    sierpem i młotem czy sanskrycką swastykę, jeśli brakuje kontekstu
    propagowania faszystowskiej czy totalitarnej ideologii. Propagowanie to
    upowszechnianie, chęć pozyskania zwolenników. Tu tego nie ma. Jest coś
    wręcz przeciwnego - chęć napiętnowania.

    --
    Marcin