    From: "Ninik" <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie dotyczące zdjęć.
    Date: Sun, 1 Jun 2003 12:10:03 +0000 (UTC)

    "Ali Gator" <a...@i...pl> nakombinował(a) coś takiego:
    > Ale nie wiadomo komu sąd uwierzy. A to on będzie stroną skarżącą.

    No tak, tylko wtedy tamta osoba kłamie, a co za tym idzie łamie prawo.
    Jeśli to jej udowodnie to grozi jej odpowiedzialność karna? Przyprowadze
    np. świadka zdarzenia.

    > Każdy z nas ma prawo do ochrony własnej prywatności i swojego wizerunku i
    > nie ma w tym nic chorego.

    Niby tak, ale jeśli ktoś nie protestuje robieniu zdjęc, a one nie szargają
    jego opinii, nie narażają go na nic itd to w czym problem? Jeśli kogoś
    mogę zobaczyć, czyli sfotografować to czy inni nie moga rownie dobrze tej
    osoby widzieć?

    > Skoro publikowanie zdjęć innych jest zabawą problematyczną, to zacznij
    > fotografować architekturę, przyrodę, zwierzaki, zachody słońca, itp. Tematy
    > są równie wdzięczne, a problemów zdecydowanie mniej.
    > Ew. rób zdjęcia samemu sobie, to niczym nie grozi. ;-)

    Problem jest w tym że wiele osób prosi mnie o wystawienie fotek gdzieś w
    sieci, nie noszę ze sobą ani w ogóle jakiś świstków do podpisywania
    uprawnień. Problem w tym że nie wsyztskich zawsze mogę spytać.
    Owszem fotek takich jest dużo, ale ttrudno mieć aparat i nie robić fotek
    ludziom. Choćby jakieś imprezy czy inne zawody :)

    --
    Dominik Chmaj _| _ o o |_ ICQ: 101929211
    www.dominik.kei.pl (_| (_) (\/) | (\) | |\ GG: 919564

    Rzeszów - łączmy się: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow