  • Data: 2009-09-28 11:38:08
    Temat: Re: Podstawiony sprzedawca mieszkania... - cd.
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    lena pisze:
    > Historia opisana wcześniej tu:
    > http://tinyurl.com/ydbfd83
    >
    > Obecnie jesteśmy na etapie ustalania warunków zwrotu mieszkania. Tzn. chcemy
    > uzyskać gwarancję, że właściciel nie będzie się domagał żadnych dodatkowych
    > opłat, my również to zadeklarujemy z klauzulą "o ile nie okaże się że
    > współpracował ze skazanym" - to tyle w temacie co się dzieje.
    >
    > W związku z sytuacją pilnie potrzebujemy sporej ilości gotówki na spłatę
    > kredytu i usilnie jej poszukujemy, więc plan jest taki, aby zażądać zwrotu
    > prowizji agencji - to kilka tys. zl,
    IMHO bez szans/minimalne szanse. Sprawdź dokładnie umowę z agencją, ale
    będą twierdzić że nie odpowiadają za to co się stało, bo mieszkanie jako
    takie wady prawnej nie ma, natomiast to że sprzedał je kto inny niż
    właściciel - nie ich sprawa, właściwy dowód i dokumentu miał.
    Przeczytałem całą historię i śmierdzi to na kilometr zmową, bo jak
    inaczej potrafiliby zdobyć wszystkie potrzebne dokumenty. Ogólnie to
    agencje wymigują się od odpowiedzialności jak tylko mogą, tak naprawdę
    biorą kupę kasy za to tylko że wiedzą kto chce sprzedać i kto chce kupić.
    >oraz opłat poniesionych u notariusza.
    Jeszcze mniejsze szanse. Powie że postępował zgodnie z procedurą i z
    jego punktu widzenia dopełnił formalności. Postawą problemu jest fakt,
    że osoba podstawiona posługiwała się nie swoim dokumentem tożsamości - a
    wszystkie dokumenty były OK.

    > Pytanie - czy są w ogóle szanse na odzyskanie tych pieniędzy? Jeśli tak, to na
    > co się powoływać i czy poprzez jakieś "wezwanie" czy od razu sąd?
    > Proszę o opinię czy w ogóle warto (a może straszyć antyreklamą w mediach?).

    IMHO niezbędny będzie sąd (i wcale nie jest powiedziane że wygrasz), ale
    tu naprawdę potrzebujesz porządnej porady prawnej, więc najpierw prawnik.

    --
    MZ