    From: Bydlę <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plażowi poszukiwacze skarbów.
    Date: Fri, 22 Jul 2011 16:55:44 +0200

    On 2011-07-22 14:28:55 +0000, mvoicem <m...@g...com> said:

    > Wydaje mi się że właściwe by było wsadzić do kieszeni, 10zł z tego jako
    > znaleźne zużyć, z 90zł poczekać aż się znajdzie prawowity właściciel.
    > Po jakimś czasie, zużyć pozostałe 90zł.

    Dawno temu w Litieraturnoj Gazetie opisano taką historyjkę - człowiek
    pracy znalazł pięciorublówkę przed drzwiami windy.
    - Jak tu znaleźć właściciela? - zmartwił się, gdyż 5 rubli piechotą nie
    chodzi, a tak po prostu cudze do kieszeni wziać, to jednak nie po
    komsolosku...
    - Ech! - krzyknął, gdy myśl zbawienna wpadła mu do głowy. Sięgnął do
    kieszeni, położył 4,50 na podłodze i uśmiechnął się szeroko. -
    Właściciela nie znalazłem, ale wziąłem tylko 10% znaleźnego - mruknął -
    kiedy wróci po nią (bo pewnie się zorientuje!), znajdzie swoje 4,50 i
    wwszystko będzie grało - dodał, i schowawszy pięciorublówkę do kieszeni
    pomaszerował do pracy.
    Cały dzień jednak moneta w kieszeni przypominała mu o sprawie. Martwił
    się, że ktoś mógłby wziąć pieniądze - ta myśl nie dawała mu spokoju.
    Gdy wieczorem wrócił do domu, jego spojrzenie natychmiast powędrowało
    pod drzwi windy. Na podłodze leżały cztery kopiejki.
    - Uczciwy naród - odetchnął z ulgą - kżdy wziął należne mu znaleźne,
    ale nikt nie ukradł!

    Mniej więcej tak to szło...

    --
    Bydlę