    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <579a7a65$0$12562$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Piractwo kwitnie na polskich wsiach
    Date: Fri, 29 Jul 2016 15:39:20 +0200

    dyskusyjnych:579a7a65$0$12562$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >Wy tu se jaja robita :-)
    >Wyobraźcie sobie to samo ale w zastosowaniu do oprogramowania czy
    >utworów muzycznych (może bardziej przemówi ;-) )
    >Nie ma dozwolonego użytku domowego i przyjmuje się domniemanie winy.
    >Poruszyło? ;-)

    Bo ja wiem czy poruszylo ... przeciez dobrze wiem, ze krasc nie nalezy
    i powinienm wszystkie piraty skasowac i wiecej nie sciagac :-)
    Rolnika po prostu dopadli, tak jak i innych piratow dopadli, ale u nas
    sie to lekcewazy i piraci dalej :-)

    Przy czym ...
    -jesli dobrze widze, to dozwolony uzytek jest i malorolny moze sobie
    obsiac wlasnym plonem bez oplaty,
    -oplaty jak na razie wydaja sie symboliczne - 10gr/kg ziarna do siewu,
    -unia doplaca do zakupu kwalifikowanego ziarna siewnego, ktore oplate
    licencyjna zawiera,
    -jak na razie to chyba ciagle nie dopadli, a jedynie strasza ...

    I tylko to
    http://agencjanasienna.pl/pytania/
    czy to
    http://agencjanasienna.pl/dokumenty-do-pobrania/
    http://agencjanasienna.pl/wp-content/uploads/2016/05
    /Agnas_2016_ziemniaki_WIOSNA.pdf

    moze smieszyc, jak sie doczyta, ze owszem, maja prawo sie domagac
    odpowiedzi, ale w stosunku do odmian, ktore reprezentuja.

    No ale kiedys moze dopadna jakiegos na powaznie, i temu bedzie juz nie
    do smiechu ...

    J.