    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PRESS] Miejsca dla niepełnosprawnych legalne?
    Date: Fri, 20 Feb 2009 20:53:57 +0100

    Robert Tomasik wrote:

    > Czepiasz się :-). Ustawa określa, kto może - zresztą po kolejnych
    > zmianach, to nie pamiętam, czy SM może, czy nie. Wiem, że Straż Miejska
    > nie jest organem państwa, a gminy, ale sądzę, że wszyscy zrozumieli, o
    > co mi chodziło.

    Może i się czepiam, ale niezależnie od tego, czyim organem są strażacy
    miejscy, nie rozumiem jednego.

    Uprawniony organ ustawia na ulicy zakaz parkowania. Oznaczać to powinno,
    że postój samochodu w tym miejscu jest zagrożeniem lub przynajmniej
    dużym utrudnieniem dla innych uczestników ruchu drogowego. Znam wiele
    miejsc, gdzie taki zakaz powinien być ustawiony (a nie jest). Znam też
    miejsca, gdzie taki zakaz jest (nie wiadomo, dlaczego), a strażacy
    wiejscy nałogowo zakładają tam blokady.

    Problem w tym, że od blokady zagrożenie nie zmniejsza się, a nawet
    wprost przeciwnie. Czas oczekiwania na specekipę sięga nawet kilku
    godzin, co nie jest bez znaczenia dla wspomnianego wyżej bezpieczeństwa.
    W mojej opinii zakładanie blokad ma dokładnie taki sam sens, co
    stawianie radarów 10 metrów od białej tablicy miejscowości z czerwonym
    paskiem - zarobienie pieniędzy przez "powołanie do tego organa".

    Samochód stojący w miejscu *uzasadnionego* zakazu powinien być
    odholowywany i już. Nieuzasadnionych zakazów być nie powinno.

    M.