    From: Bamare <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oskarżony oskarża?
    Date: Thu, 29 Jun 2006 13:17:52 +0200

    naczelny_nr_1 napisał(a):

    > Nie pójdziesz; ta pani, jak mniemam, kompletnie nie wie o czym pisze. Zna się
    > na prawie tak samo jak na komputerach. Pokaż mi jakikolwiek paragraf w KC
    > gdzie mogłaby się przyczepić.

    Od znajomego prawnika dostałem:

    Art. 212. (Kodeks Karny) § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób,
    instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą
    osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą
    poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania
    potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku.

    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą
    środków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    AD. § 1. Pomówieniem jest każde działanie, które naraża na poniżenie
    osoby w opinii publicznej, także wtedy, kiedy przedstawione fakty są w
    100% prawdziwe. To że Ty masz rację, nie zmienia faktu, iż
    kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset osób uznało panią za nawiedzoną idiotkę.
    Zidentyfikowałeś tę osobę jako dyrektor firmy linka do jej strony.
    Poznanie personaliów tej osoby to kwestia chwili.

    AD § 2. Publikacja w internecie spełnia przesłanki tego paragrafu.

    Tak więc ewidentnie może Cię skarżyć.

    --
    Pozdrawiam,

    http://www.BiznesForum.pl - największe forum biznesowe w Polsce