  • 11. Data: 2007-10-23 06:07:04
    Temat: Re: Odrzucenie spadku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ALEX Lodzermensch pisze:

    > W tym że mu to zakomunikuje wtedy kiedy ja będę chciał. Łącznie z tym
    > że już nie ma syna.

    Co byś nie powiedział to nadal będzie miał syna. Pieniądze to nie wszystko.
    Wydajesz mi się strasznie głupi i dziecinny.

    > Odrzucisz spadek po jego śmierci. Pewnie sie o
    >
    > Ale ma się dowiedzieć, dokładnie wtedy kiedy ja będę chciał.

    To mu powiesz dokładnie kiedy będziesz chciał że po jego śmierci
    odrzucisz spadek. W czym masz problem?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 12. Data: 2007-10-23 08:27:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, ALEX Lodzermensch wrote:

    > przepisie.
    >
    > Byłbyś tak miły sprecyzować jak działa zachowek?

    Hm... ale ja nie o zachowku, lecz wydziedziczeniu pisałem :)
    O tym, że w .pl nie można *ani* skutecznie zrzec się spadku, *ani*
    pozbawić tego spadku kogoś.

    A co do zachowku - ano "się należy", i sprawa wygląda tak, że uprawniony
    może go dochodzić w przypadku, kiedy spadkodawca sporządził testament
    w którym dał uprawnionemu mniej niż połowę (w niektórych przypadkach
    mniej niż 2/3) tego co by mu przypadało wg zasad kodeksowych.
    Co ciekawsze, zachowek może być korzystniejszy od spadku :>, bo
    przysługuje w pieniądzu.
    Rozumiem ze stosowne przepisy KC przejrzałeś?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-10-23 09:38:19
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Johnson* ni au koto ha itsumo tanoshii

    > Co byś nie powiedział to nadal będzie miał syna.

    Tylko biologicznie.

    Pieniądze to nie
    > wszystko. Wydajesz mi się strasznie głupi i dziecinny.

    A to dlaczego ?

    > To mu powiesz dokładnie kiedy będziesz chciał że po jego śmierci
    > odrzucisz spadek. W czym masz problem?

    W tym że ma to być przed, a nie po. Po to sobie mogę konia zwalić,
    interesuje mnie przed.

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 14. Data: 2007-10-23 11:28:50
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Gotfryd Smolik news* ni au koto ha itsumo tanoshii

    > Hm... ale ja nie o zachowku, lecz wydziedziczeniu pisałem :)

    Owszem wiem, ale nie chcę mnożyć wątków ponad miarę.

    > O tym, że w .pl nie można *ani* skutecznie zrzec się spadku, *ani*
    > pozbawić tego spadku kogoś.

    To że nie można kogoś wydziedziczyć to jeszcze ma sens, ale że nie
    można odrzcić spadku, to sensu nie ma.

> [...]
    > mniej niż 2/3) tego co by mu przypadało wg zasad kodeksowych.
    > Co ciekawsze, zachowek może być korzystniejszy od spadku :>, bo

    Bardzo dziękuję.

    > Rozumiem ze stosowne przepisy KC przejrzałeś?

    Owszem przejrzałem, niestety nic pozytywnego nie znalazłem.

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 15. Data: 2007-10-23 12:09:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ALEX Lodzermensch pisze:

    > W tym że ma to być przed, a nie po. Po to sobie mogę konia zwalić,
    > interesuje mnie przed.

    I właśnie dlatego wydajesz się głupi i dzieciny.

  • 16. Data: 2007-10-23 17:35:34
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > w którym dał uprawnionemu mniej niż połowę (w niektórych przypadkach
    > mniej niż 2/3) tego co by mu przypadało wg zasad kodeksowych.

    to najczęstsza postać, ale zachowek wcale nie ogranicza się do
    przypadków dziedziczenia testamentowego

    KG

  • 17. Data: 2007-10-23 19:36:50
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Gotfryd Smolik news* ni au koto ha itsumo tanoshii

    miałbym jeszcze parę pytań, a wygodniej mi śledzić jeden wątek, mogę?

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 18. Data: 2007-10-23 20:51:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, kam wrote:

    > to najczęstsza postać, ale zachowek wcale nie ogranicza się do przypadków
    > dziedziczenia testamentowego

    Prawdę mówiąc nie da się zaprzeczyć - ale kiedy taki przypadek może
    zajść?
    Bo tak myślę, myślę, i wychodzi mi tylko jeden przypadek - darowizna
    przed śmiercią większości majątku.
    Dobrze piszę?
    I co jeszcze?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-10-23 22:37:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zajść?
    > Bo tak myślę, myślę, i wychodzi mi tylko jeden przypadek - darowizna

    Darowizna dużo wcześniej, ale dla najbliższego członka rodziny (nie pamiętam
    dokładnie kryteriów).

    Czyli jeżeli twoi rodzice podarują twojemu bratu mieszkanie i za 50 lat
    umrą, będziesz wtedy mógł się domagać połowy wartości tego mieszkania.

    Formalnie jest to "darowizna przed śmiercią", ale pewnie tego przypadku nie
    miałeś na myśli, więc uzupełniam.

    p. m.