  • Data: 2005-08-01 10:40:58
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za dług
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mtraszka napisał(a):
    > Witam serdecznie,
    >
    > Bardzo prosze o udzielenie odpowiedzi na kilka ponizszych pytan:
    >
    > 1. Umowa pozyczki zawarta na pismie pomiedzy osobami X i Y (pozyczkobiorcy)
    > a osoba Z (pozyczkodawca).
    > Osoba Y zmarła. Pytanie, kto ponosi odpowiedzialnosc za dlugi, osoba X, czy
    > spadkobiercy osoby Y. A moze po rowno osoba X i spadkobiercy osoby Y ?

    To zależy od tego, jak zapisano w umowie. Jeśli nic na ten temat nie
    ma, to obie osoby (a po śmierci ich spadkobiercy) odpowiadają za dług
    solidarnie, co oznacza że wierzyciel może ściągać dług od obu z nich w
    dowolnych proporcjach.

    > 2. Czy przyjecie spadku z dobrodziejstwem inwetarza wiaze sie z dodatkowymi
    > kosztami zwiazanymi z wyslaniem przez sad komornika do spisania ow
    > inwentarza ? Jakiego rzedu sa to koszta i czy sa zalezne od wartosci aktywow
    > spadku ?

    Kiedyś obiło mi się o uszy, że spis inwentarza kosztuje (za każdą
    rozpoczętą godzinę pracy komornika) 10% najniższego wynagrodzenia krajowego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz