  • Data: 2008-10-07 12:50:41
    Temat: Re: Odpowiedzialność rodziny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gcdjrk$k3o$1@news.dialog.net.pl kowal <k...@k...wal>
    pisze:

    > Na wstępie proszę o powstrzymanie się od oceny moralnej niżej opisanego
    > czynu. Może ona byc tylko jedna. Zależy mi na ocenie prawnej sytuacji
    > rodziny.
    > Miał miejsce wypadek samochodowy.
    > Sprawca tego wypadku:
    > - był pełnoletni
    > - nie posiadał prawa jazdy (nie tylko przy sobie, nie posiadał w ogóle)
    > - nie miał przy sobie żadnych dokumentów pojazdu
    > - prowadził cudzy samochód
    > - był pijany
    > Zginął na miejcu. Osoba jadąca samochodem, w który uderzył, została ranna.
> [...]
    Jeśli dojdzie do postepowania spadkowego przyjąć spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza (absolutnie nie wprost).
    Najwyżej nic nie odziedziczą.
    Jeśli nawet rodzina w jakiś sposób zdoła wydobyć te pieniądze (to
    nielegalne) to zapewne wyjdzie to na jaw.
    To nie była zwykła, naturalna śmierć, facet popełnił przestępstwo, dokonał
    szkód - raczej nie przyschnie.

    --
    Jotte