  • Data: 2010-03-24 20:58:38
    Temat: Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydawało mi się, że wręcz sensem istnienia numeru PESEL jest to, żeby
    > urzędy mogły sobie zobaczyć informacje o mnie, bez konieczności
    > przynoszenia przeze mnie niepotrzebnej makulatury.

    Przyczyna jest banalniejsza niż może się wydawać. Ktoś przygotowuje druczki
    podań i listy wymaganych dokumentów, np. nie kiedyś było PESELa i trzeba
    było druczki uaktualnić, w założeniu miał uprosćić identyfikację,
    to aby niepotrzembnie nie główkować i nie dać jakiejś plamy łatwiej było
    wszystko
    stare zostawić i dodać nowe pole niż przestudiować wszystkie przypadki
    użycia
    i usunąć niepotrzebne pola - i tak od lat dochodzą kolejne dane, jak np w
    PIT
    adresy zamieszkania, nip, daty ur, nazwisko imię a wystarczyłby sam NIP.