    From: Jan Bartnik <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odholowanie samochodu podczas remontu
    Date: Fri, 29 Aug 2008 15:44:32 +0200

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 15:04:01 +0200, na pl.soc.prawo napisałeś(aś):

    > Dlaczego policji? Już prędzej na koszt tego, kto chciał sobie tak
    > ekspresowo wyremontować drogę. Nawet o odszkodowaniu bym myślał.

    Nie znam dokladnej sytuacji ale zakladam, ze to Policja zlecila odholowanie
    po interwencji firmy. Chyba, ze firma remontujaca byla na tyle glupia, zeby
    samemu zlecic to odholowanie - wtedy zdecydowanie myslalbym o
    odszkodowaniu... ba - odstawieniu samochodu tam gdzie stal :)

    Swoja droga - jak to jest z odholowywaniem? Na jakich przepisach to
    funkcjonuje? Ponownie cytujac:

    "Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli
    pozostawiono go w miejscu, gdzie jest to zabronione *i* utrudnia ruch lub
    zagraża jego bezpieczeństwu."

    Z samego tego przepisu wynika mi, ze firmy odholowywujace powinny czatowac
    na takich parkujacych i zabierac samochody bez pytania.

    I jeszcze jedno - kto ustala, gdzie auto odholowac? Powinno sie go "usunac
    z drogi na koszt wlasciciela", co - moim skromnym zdaniem - powinno
    oznaczac odstawienie w najblizsze dozwolone miejsce. A jak firma od
    holowania jest z Gdanska a dostala wezwanie do Zakopanego... policza sobie
    ze 3-5 tys. za jeden taki transport?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik