  • Data: 2004-10-01 20:59:58
    Temat: Re: Odcięcie od ciepłej wody - zwykłe świństwo! =)
    Od: "Janusz Lepionko" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:cjjnag$nk5$1@news2.ipartners.pl...

    > Nadal nie dotarło? W dzieciństwie na główkę cię upuścili?
    >
    > Zwrot "co pisze w umowie" jest
    > absolutnie niepoprawny
    > i kaleczy język polski.

    Jest absolutnie poprawny.
    Tyle, że nie należy do języka prawniczego
    z uwagi na potencjalną wieloznaczność.

    > W umowie coś może być napisane
    > albo ktoś mógł coś napisać w umowie.
    > Natomiast nic nie może 'pisać w umowie'.

    Odsyłam do podręczników gamatyki.
    Tych raczej starszych.
    Bo zwrot "jest napisane" jest germanizmem składniowym.
    Przyznaję, że bardzo użyecznym, bo jednoznacznym.
    Dla tej przyczyny się przyjął.
    Zwłaszcza tam, gdzie jednoznaczność jest niezbędna.

    j.