    Date: Sun, 28 Apr 2013 20:26:37 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl> <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <51769de6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51779856$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177bb7a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177fba3$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304250009540.632@quad>
    <5178f8fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304260002230.3740@quad>

    > On Thu, 25 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > To coś Ci dodam ;)
    > Ktoś rzucił wersją mandatu "2000 zł".
    > Jestem przeciw.
    > Wezwanie, skutkujące koniecznością udania się pod wskazany
    > adres i odebrania pouczenia oraz zakaz jazdy przez dwa dni
    > działałby skuteczniej od tych 2kzł. IMO.

    Ta... Tylko że skuteczność namierzania jest niska, a jak ktoś ją podnosi
    to są jęki o naruszenie wolności i wzrost liczby radarów. Jak wzrośnie
    liczba policjantów drogówki, jęk się podniesie jeszcze większy.

    > Do tego, aby UKARANI musieli obowiązkowo zaliczyć odsłuchanie
    > szkolenia również nie wnoszę zastrzeżeń :|

    Tylko niestety z ich namierzaniem na razie słabo i jest bardzo
    kosztowne. Lepiej jednak, żeby każdy odsłuchał z definicji na starcie,
    bo przydać mu się to przyda na pewno.

    > Wątpię.
    > Szczególnie jak zimą kursant z szkolącym na pokładzie przejeżdża
    > obok roweru na wybrzuszeniu przy koleinie, mając obok kolejne
    > koleiny (po wyprzedzeniu jedzie koleiną!) i pustą jezdnię.
    > Przyjrzyj się używaniu kierunkowskazów "właśnie skręciłem
    > w stronę w którą widzisz" :>
    > Ja w tym nie widzę "zostawania" czegokolwiek.

    No że są Niskiej Jakości Instruktorzy to wiem :( To wina choćby zerowej
    weryfikacji instruktorów. W chwili obecnej instruktorem może zostać
    ktoś, kto nie jeździł wcześniej autem poza kursem. Zdajesz PJ,
    odczekujesz 3 lata, zdajesz banalny egzamin na instruktora i jesteś.

    > I z PJ robi to samo.

    Ale przynajmniej z pewną świadomością. Więc nie może być już takim
    całkowicie skrajnym idiotą.

    > Oczywiscie.
    > Skoro sama jazda po drodze powoduje sytuacje kolizyjne, to powinno
    > istnieć prawo które reguluje zasady rozstrzygania.

    No i to prawo jednocześnie narzuca, że mamy obowiązek je znać i
    weryfikuje tę znajomość egzaminami. Oraz podstawy techniki powożenia, bo
    znajomość praw działania konia nie implikuje tego, że wozem pojedziesz.

    > W miejscu "tam gdzie zaszkodzę innym".

    Całe prawo jest takie. Kwestia tylko definicji szkodzenia i kłótni czy
    aby na pewno szkodzę czy może nie szkodzę. A to już jest subiektywne.

    > Obrócę kota ogonem.
    > Jak już dojdzie do kolizji, to przeżywalność pieszego przy
    > 35kmph różni się drastycznie od przeżywalności przy 60kmph.
    > Jak bardzo różni się ona w zależności od posiadania lub
    > nieposiadania stosownego papierka przez kierownika pojazdu?
    > Rozjechanie przez posiadacza PJ jest zdrowsze?

    Nie. Ale jest większa szansa, że taki posiadacz będzie bardziej świadom
    tego co robi. Zwłaszcza, że PJ się wydaje wszystkim w narodzie, a ich
    opisuje krzywa Gaussa. I to, że ty jesteś w zakresie IQ, wiedzy,
    zorientowania i Odpowiadania Za Siebie po jej jednej stronie, to nie
    zmienia, że cała rzesza jest pośrodku, a część wręcz po przeciwnej
    stronie. I to, że się im pokaże jak trzymać młotek i nie walić się w
    penisa może się tobie wydawać bez sensu, ale tak nie jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek