eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoO co chodzi z tym mechanizmem reprywatyzacji "na kuratora 140-latka"? › Re: O co chodzi z tym mechanizmem reprywatyzacji "na kuratora 140-latka"?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: O co chodzi z tym mechanizmem reprywatyzacji "na kuratora 140-latka"?
    Date: Tue, 9 Jun 2020 16:54:38 +0200

    dyskusyjnych:5edf9fb4$0$521$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 09.06.2020 o 11:08, Michal Jankowski pisze:

    >Dokąd nie wydano aktu zgonu, to można domniemywać, ze osoba żyje.
    >Niemcy
    >mordując osoby wyznania Żydowskiego nie wystawiali aktów zgonu. Sporo
    >osób podczas wojny również zaginęło.

    Oprocz mozliwosci zycia sa jeszcze spadkobiercy.

    >Tak. W Polskim prawie nie ma czegoś takiego, że z automatu sie uzna,
    >że
    >ktoś zmarł. Dokąd ne ma aktu zgonu, albo wniosku o uznanie za
    >zmarłego,
    >to gość żyje. Moim zdaniem sąd powinien móc w takim wypadku z urzędu
    >przeprowadzić.

    ale kto wystapil o ten zwrot, kto zaproponowal osobe kuratora ?
    Bo jak rozumiem - kuratora ustanawia sąd.

    >Jak jest kuratorem, to może w imieniu właściciela sprzedać.

    >Kurator i ma przekazać tej osobie - jak ją znajdzie. Oczywiście,
    >gdyby
    >sam włąściciel się zgłosił i złożył zawiadomienie, że kurator sobie
    >przywłaszczył te pieniądze, to by można kuratora ścigać. Ale dokąd
    >się
    >nie zgłosi, to ... problem nie istnieje.

    Ale ... jak sie osoba nie zglosi, to pieniadze przechodza na gmine ?
    Liczyli, ze sie gmina nie dowie, czy dobre i procenty od tej kwoty ?

    >Też można, choć to podatkowo chyba bardziej skomplikowane.

    I czy nie przekracza uprawnien kuratora.
    Sprzedac po rynkowej cenie moze ...

    Tak czy inaczej - Spiewak chlapiąc ozorem mogl sobie narobic :-)

    J.