eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    Date: Sun, 19 Feb 2023 21:58:23 +0100
    <63f0b371$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eb2h6i6go2mw$.u75mhar93qq.dlg@40tude.net>
    <63f11be9$0$19614$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...net>
    <tssith$glc$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <a0jcih6u3or6$.1d2om17a56zxh$.dlg@40tude.net>
    <tstrba$ffe$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1g6en64fyxift$.s13xe06l5kkk.dlg@40tude.net>
    <63f27b2d$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    <yvg0yx2xypya$.efpwxy0tnr5m.dlg@40tude.net>
    <63f28152$0$9606$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 21:06:41 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Chętnie pomogę, ale po prostu nie potrafię, bo tu nie ma co wyjaśniać.
    > Przyjeżdżasz. Zaczynasz oględziny i tym samym zaczyna się proces.

    "Postępowanie" miałes na mysli?

    Art. 209. § 1. Jeżeli zachodzi podejrzenie przestępnego spowodowania
    śmierci, przeprowadza się oględziny i otwarcie zwłok.
    § 2. Oględzin zwłok dokonuje prokurator, a w postępowaniu sądowym sąd,
    z udziałem biegłego lekarza, w miarę możności z zakresu medycyny
    sądowej.
    W wypadkach niecierpiących zwłoki oględzin dokonuje Policja z
    obowiązkiem niezwłocznego powiadomienia prokuratora.

    > To nie
    > są czynności sprawdzarce, w których możesz sobie notatkami rozmowy
    > dokumentować. Co mogę Ci jaśniej wytłumaczyć?

    No ok, z ogledzin nalezy sporządzic prokół.
    Ale musisz miec podejrzenie przestępstwa, zeby ogledzin dokonac :-)

    Wiec nie wiem co tam robicie - starajac sie nie patrzec na ciało
    dzwonicie do prokutarora i mowicie, ze lezy tu taki jeden,
    czy oglądacie, ale to sie nie nazywa oględzinami,
    w odróżnieniu od spytania matki, ktore jest juz przesluchaniem.

    A przeciez wypadaloby ciało obejrzec i pomacać, bo moze wymaga pomocy
    i to wasz zasr* obowiązek ... a moze to tylko pijany leży, i co wtedy?

    J.