eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Date: Sun, 12 Feb 2023 14:21:38 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <1avgbwnu19bw0$.1fxj451an608k.dlg@40tude.net> <bVAEL.6$zGt2.2@fx01.ams1>
    <63e2df1c$0$19614$65785112@news.neostrada.pl> <otCEL.4$8tJc.1@fx14.ams1>
    <trvbff$7o4$2$Shrek@news.chmurka.net> <dVIEL.9$%aOc.0@fx10.ams1>
    <ts0ifu$7kc$5$Shrek@news.chmurka.net> <BOUEL.10$%fjc.7@fx15.ams1>
    <ts1v5l$gn1$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    <ts36ek$i75$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <g0z800uqbpy$.m7v1pvpxc0yf$.dlg@40tude.net>
    <ts37ic$i75$9$Shrek@news.chmurka.net>
    <1757rn78ytk9x$.nawzcpq661lx.dlg@40tude.net>
    <ts3e1c$oqq$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <63e6181c$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>
    <vmBFL.61210$uA%d.15498@fx09.ams1> <ts7em0$vgn$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <63e7f29e$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    <tsab82$u6n$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <63e8c0ef$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>
    <tsance$u6o$5$Shrek@news.chmurka.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]

    W dniu 12.02.2023 o 13:51, Shrek pisze:

    > Dostałeś cytat. Którego konkretnie słowa nie rozumiesz w "Jeżeli dane
    > istniejące w chwili wszczęcia śledztwa lub zebrane w jego toku
    > uzasadniają _dostatecznie_ podejrzenie, że czyn popełniła określona osoba"?

    Ja rozumiem dokąłdnie każde słowo. Problemem jest to, że Ty może i
    rozumiesz również każde słowo, tylko nie rozumiesz całego zdania, a
    dodatkowo na skutek braku wiedzy merytorycznej o i9innych powszechnie
    znanych zdaniach w tej sprawie (czyli ustawie) wyciągasz nieuprawnione
    wnioski.

    I gdyby tylko mnie się tak wydawało, to moglibyśmy uznać, ze może ja źle
    to rozumiem. Ale zauważ, że nie tylko ja uważam, ze zarzut był akurat
    najlepszym z możliwych rozwiązań.

    Po za tym, ja nie jestem twórcą prawa w Polsce. Zapytał ktoś tu, czemu
    postawili zarzut, zamiast przesłuchać, to wyjaśniłem najbardziej
    prawdopodobne tego przyczyny. I tylko tyle. Nie twierdzę, ze to jest
    właściwe, ze nie można tego lepiej rozwiązać. Nie mam wpływu na prawo,
    czy wytyczne RPO.

    Gdyby to ode mnie zależało, to uważam, ze RPO powinien się zająć właśnie
    problemem w konieczności wdrażania procesu karnego gdy żaden racjonalny
    argument nie dostarcza podstaw do przy[puszczeń, że doszło do
    popełnienia przestępstwa.

    Moim zdaniem najmądrzej byłoby, by w ramach działań podejmowanych przez
    Koronera możliwe było dokonanie oględzin, ale nie w oparciu o kpk, czyli
    inną ustawę. Zakres ten sam. Można uznać, ze koroner może się zwrócić o
    dokonanie tego przez Policję "na wszelki wypadek". Gdyby po wszystkim
    okazało się, że osoby na miejscu zdarzenia się myliły i później się
    okazało, ze jednak zachodzi przypuszczenie, że do śmierci przyczyniły
    się osoby trzecie. Ta sama procedura powinna przewidywać możliwość
    przesłuchiwania świadków. Nie ma możliwości stawiania zarzutów, to z
    automatu nie ma wątpliwości, czy stawiać zarzut, czy słuchać na świadka.

    Pomysł "na kolenie" ułożony, więc spokojnie dałoby się go dopracować i
    wdrożyć. Miałby na celu z jednej strony uniknięcie zatarcia śladów, a z
    drugiej strony niewszczynanie kretyńskich postępowań. Ciało trafia na
    administracyjną sekcję zwłok i jeśli i tam się nikt nie dopatrzy
    przestępstwa, to materiały archiwizujemy. Jak się dopatrzy, to
    wszczynamy wówczas proces i zastanawiamy się, co dalej.
    --
    Robert Tomasik