  • Data: 2011-05-11 14:48:46
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Q wrote:

    > Zgadzam sie, ze nie tedy droga,
    > ale wiesz - jak PIP dowali konkretna kara,
    > to moze kolejnym razem taki szef
    > bedzie wolal zaplacic pensje niz pensje + kary?

    Jak PIP dowali konkretną karę, to mu na te pensje jeszcze mniej
    zostanie.
    Choć po prawdzie te kary to śmiech na sali.

    A jak go całkiem pojadą - to zwinie interes, i nikt grosza nie dostanie.

    > Z drugiej strony nikt nie chce palic za soba mostow...

    > ZTCW nie idzie z powodu szefa, tzn. zlego zarzadzania firma -
    > - przewaga inwestycji nad dochodami.

    Tym bardziej. Wszedł w inwestycje, bazując na jakiejś tam sytuacji na
    rynku, a tu dupnęło - najlepsi się nawet na tym potrafili przejechać.

    Ale skoro to efekt inwestycji, a rynek teraz troche odbija, jest szansa
    że stanie na nogi.

    > I tak i nie:
    > - szef wraz z zona prowadzi wystawny tryb zycia
    > (nie widac po ich zachowaniu, ze nie maja kasy - wrecz odwrotnie)

    A, to już względne. Do garnka im nie zajrzysz.
    I czasem - ważny element image. Np. szef małej firmy reklamowej tnąc
    wydatki na "reprezentację", zmniejsza swoją wiarygodność u klientów.

    > - pracownicy musza "wyklocac sie" o pensje a wlasciwie o raty pensji

    Widać przyjął strategię "nie ma teraz kasy, trzeba to dzielić, ci co są
    w największej potrzebie, najbardziej się będą wykłócać".

    --
    Pozdro
    Massai