  • Data: 2009-10-20 09:31:19
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W zaufaniu.

    do czego?

    > Posrednio lub bezposrednio, w prawie kazdego.

    bankierow tez?

    > Alez dobrze wiem - z pracy.
    > Wroc do momentu, kiedy wymyslono pieniadz i zastapiono nim wymiane
    > barterowa - i wtedy zastanow sie, w jakim celu go wprowadzono.

    Ale to bylo 300 lat temu lub dawniej, od ponad 100 lat mamy pieniadz
    fraktalny ktory z wymiana barterowa nie ma nic wspolnego nawet z praca nie
    ma nic wspolnego. Kazdy pieniadz na rynku jest dzis efektem kredytu. To, ze
    ty pracujesz i za dostajesz zapis na koncie oznacz jedynie, ze twoj
    pracodawca wziol na to kredyt, as jeli nie on to jego klient...
    Papierek zwany banknotem to tez nie jest pieniadz w tego slowa znaczeniu
    bezposrednio a jedynie "obietnica".
    Bank tez nigdy nie zagwarantuje wyplat w 100% - jak sadzisz dlaczego?

    > Potem przejdz do nieco nowszych czasow, i zastanow sie, jaka jest
    > zaleznosc miedzy wzrostem gospodarczym ("praca") a "masa pieniadza" w
    > gospodarce.

    Wzrost gospodarczy jest niezbedny by obsluzyc procenty banku. Jak
    wytlumaczysz fakt ludzi nieoracujacxych a majacych potezne dochody i to nie
    z lokat?
    Pieniadz dzis to wylacznie zapis na koncie i papierek zwany banknotem.
    Bank w swietle prawa ma prawo "dodrukowac" pieniadze wg wspolczynnika 9:1 o
    tym pisze np. na stronie NBP!
    Sprawdziles? Tam jest nawet animacja pokazujaca jak powstaja pieniadze:)) -
    oficjalne strony NBP

    > Ale to jakby dyskusja nie na ta grupie.

    Na ta tez, bo to prawo gwarantuje bankom kreacje pieniedzy. Prowo tez wymaga
    od ciebie wobec tego calkowitego posluszenstwa, nie wolno ci wytwarzac
    wlasnej waluty.