    From: "Zbigniew" <g...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Date: Thu, 4 Feb 2010 21:33:52 +0000 (UTC)

    > Nie przeginaj. Tak argumentujesz to kupujesz u kogoś coś a potem
    > żądasz odbioru osobistego u siebie pod domem. Bo lokalizacja
    > podająca inny koniec kraju jest dla ciebie mało wiarygodna.

    W ogóle nie wiem, jaki sens ma ta niedorzeczna uwaga, i a'propos czego ona.
    Ale to w sumie nieważne.

    > Nie jestem fachowcem, ale spytaj na grupie a.p.allegro.
    > Tam dowiesz się że skoro w aukcji jest pole "sklep" oznacza
    > to że kupujesz od firmy a nie od osoby prywatnej.

    Od osoby fizycznej prowadzącej własną DG. To niczego nie zmienia.

    Sorry: proszę mnie nie przekonywać, że powinienem jechać gdzieś do UK, i tam
    się handryczyć o forsę - bo ja będę domagał się zwrotu od tego, kto mi
    obiecywał telewizor na określonych warunkach, i komu przelałem należność.

    Nie był to "sklep w UK". Chociaż przyznaję: wtedy - i jeszcze do niedawna -
    mylnie sądziłem, że naprawdę zamawiam towar w poważnej firmie w UK, mającej
    skład w Polsce, z którego wysyła towar odbiorcom. Cóż: dałem się nabrać...

    > To że osoba obsługująca dane konto (konto Vena210) mieszka u nas
    > a nie w UK niczego nie zmienia.

    To nie jest "osoba obsługująca konto"; to jest właścicielka konta, z którą
    zawarłem określoną umowę, i która tej umowy nie dotrzymała.

    > Weź tez pod uwagę że skoro jest to konto firmowe to może być
    > obsługiwane przez więcej niż jedną osobę.
    > Trzeba tylko sprawdzić czy to prawda.

    Mnie interesuje wyłącznie to, z kim ja rozmawiałem wtedy, w okresie trwania
    aukcji, tj. w czasie zawierania wspomnianej umowy. Mam to w mailach.

    Reszta mnie interesuje "raczej średnio".

    > O tyle jest jasna że szans na wygranie specjalnie nie widzę.

    Nie przeszkadza mi to, skoro mój prawnik widzi to inaczej.

    > Jeśli celowo nie odebrałeś przesyłki bo zorientowałeś się po czasie
    > że idzie z zagranicy to poniesiesz jej koszty.
    > Jeśli przesyłka nie doszła bo wysyłający pomylił adres to powinieneś
    > dostać zwrot pieniędzy, wszystkich.

    A pewnie, że powinienem - i to już dawno... a przyczyna, czemu nie doszła
    (pomylił adres, czy co innego) - niespecjalnie mnie interesuje. Nie otrzymałem
    tego, co w opisie aukcji obiecano mi dostarczyć w ciągu "3-5 dni roboczych".
    Jest to niedotrzymanie warunków umowy.

    Ja i tak cierpliwie czekałem ponad 2 tygodnie, w dalszym ciągu jeszcze wtedy
    deklarując chęć odbioru tego telewizora - ale w końcu ileż można odbierać,
    zamiast OPŁACONEGO Z GÓRY towaru, jakieś brednie w kolejnych mailach?

    > Ktoś tu zaoferował pomoc i opisywał jak uzyskać poradę prawną,
    > radził bym poczytać i spróbować uzyskać taka pomoc zdalnie i
    > zaatakować pisemnie firmę z UK którą zasłania się sprzedawca z allegro.
    > Jest mocno prawdopodobne że sprzedawca z allegro jest tylko
    > pośrednikiem między kupującym a sprzedającą firmą z UK.

    Dziękuję za dobre rady; jak to mówią: "dobra rada złota warta". :) Na razie
    zajmę się tą osobą, z którą się umawiałem w/s telewizora. I zapewniam, że
    ZAJMĘ SIĘ NIĄ RZETELNIE. Lepiej było oddać mi te pieniądze.