  • Data: 2021-03-19 16:04:27
    Temat: Re: Nie zdjąłem maseczki w banku
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.03.2021 o 13:50, Liwiusz pisze:

    > Przecież wirus nie przenosi się w powietrzu. Zachowaj odstęp od drugiego
    > człowieka, to będziesz bezpieczny. Nikt za ciebie tego nie zrobi.

    Za dużo oglądasz tytana intelektu Ziemkiewicza.

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,tak-koronawirus-roznosi-sie-w-supermarkecie-i-podc
    zas-biegania,artykul,06949813.html

    data publikacji: 28.11.2020, 11:40

    " "Ktoś zarażony może odkaszlnąć i odejść, a wirusy zostają w tym
    miejscu jeszcze ok. 6 minut" - dowodzą fińscy naukowcy."

    "Naukowcy z Uniwersytetu Aalto w Finlandii stworzyli w kwietniu br.
    trójwymiarową animację, na której pokazują, jak wirus najprawdopodobniej
    rozchodzi się w powietrzu po pojedynczym kaszlnięciu zarażonej nim
    osoby, która nie założyła maseczki i nie zasłoniła twarzy dłonią ani
    łokciem."

    *********************
    "Na modelu widać, że po kaszlnięciu aerozol z koronawirusem przez kilka
    minut może unosić się w powietrzu i rozchodzić nawet na kilkanaście
    metrów ponad sklepowymi półkami."
    *****************

    "Jak mówi prof. Ville Vuorinen, wstępne wyniki badań wskazują, że
    cząsteczki aerozolu przenoszące koronawirusa mogą pozostawać w powietrzu
    dłużej niż pierwotnie sądzono. A to oznacza, że jesteśmy narażeni na
    zarażenie się koronawirusem znacznie bardziej, niż sądziliśmy jeszcze
    niedawno.

    "Ktoś zarażony może odkaszlnąć i odejść, a wirusy zostają w tym miejscu
    jeszcze ok. 6 minut" - mówi naukowiec, zachęcając do jak najszybszych
    zakupów i tylko wtedy, gdy to naprawdę konieczne.

    Mając na uwadze najnowsze doniesienia naukowe, a także wiedząc, że
    zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 można przechodzić bezobjawowo,
    wybierając się na zakupy, powinniśmy zachować największą ostrożność."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr