eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
  • Data: 2011-03-29 18:34:20
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    begin o nicku Wojciech Bancer napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > On 2011-03-29, Maciek <m...@e...one.nospam.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to odbijam piłeczkę.
    >
    > Może uczyć chociażby wymuszając, czy propagując używanie narzędzi,
    > z których korzysta się najczęściej w biznesie, a nie z narzędzi,
    > które forsuje garstka idealistów jako pseudo-alternatywę.
    Trochę mi to przypomina kursy na prawo jazdy, na których jedynym dozwolonym
    samochodem był niegdyś fiat punto. Innym egzaminu zdawać nie można,
    wszystkie ośrodki zmuszone są do kupienia punto, inaczej kursanci odejdą,
    bo nie ma punto. Ktoś za to wziął kasę?
    Oczywiście nie jest to porównanie dokładne, ale podobieństwo jest.
    Oczywiście, gdyby ktoś ci powiedział, że wolno ci jeździć tylko samochodami
    marki Audi? A jak cie nie stać to sorry Winnetou...
    Jest jednak coś innego, co wiem z doświadczenia zawodowego. Ludzie uczeni
    tylko na Windows i tylko na office są nauczeni tylko Windows i tylko
    office. Jeśli nie mieli do czynienia z różnymi systemami i programami, to
    są jak małpy wytresowane do przyciskania guzika w statku kosmicznym.

    > Nauka kosztuje. Takie życie. Jakoś nie widzę tu pytania, czy to legalne
    > że nauczyciel wymaga np. posiadania podręcznika, czy zeszytów. Office
    > dla domu to wydatek rzędu 300-350 zł (koszt raptem 2-3 gier).
    Oczywiście, ze wszystko kosztuje. Ale wątpię, by to miało tu najważniejsze
    znaczenie. Ważniejszy jest upór ograniczonego nauczyciela.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.