  • Data: 2022-10-05 08:22:39
    Temat: Re: Miliard złotych za mandaty
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 4 października 2022 o 20:47:53 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Za lata wstecz dane są tu:
    > https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,
    wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    > Ale nie widzę nigdzie danych za ten rok. No i przepisy zmieniły się
    > tylko w rejonie przejść. Ofiary wśród pieszych, to nie tylko przejścia
    > dla pieszych.

    Media od kilku dni podają statystyki za 2022r powołując się na Biuro Ruchu Drogowego
    Komendy Głównej Policji - i jest tu mowa tylko o wypadkach na przejściach dla
    pieszych:

    2022:
    - 1598 wypadków na przejściach dla pieszych,
    - 96 ofiar śmiertelnych wśród pieszych,
    - 943 rannych pieszych,

    za ten sam okres 2021:
    - 1320 wypadków na przejściach dla pieszych,
    - 83 ofiary śmiertelne wśród pieszych,
    - 1280 rannych pieszych

    A tak ogólnie, to kierowca pojazdu ma taki przepis:

    "Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany (...) ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym
    przejściu albo wchodzącemu na to przejście (...)"

    Większość kierowców to respektuje i ustępuje pierwszeństwa wchodzącym, bo czy
    mają inne wyjście?

    Kierowcy coraz rzadziej będący pieszymi nie wiedzą jak wobec pieszych zachowują
    się inni kierowcy, więc w relacji kierowca-pieszy mierzą wszystkich innych
    kierowców "własną miarą", a dodatkowo niemal przestają się uważać za pieszych,
    więc myślą tylko z perspektywy "przepisów obowiązujących kierowcę", co prowadzi
    do całkiem logicznego wniosku że: "jeżeli ja jako kierowca ustępowałem pieszym
    wchodzącym na przejścia, to jak wysiądę z pojazdu i stanę się pieszym, to tacy jak
    ja kierowcy też mi ustąpią..."

    A gdy prawodawca stosuje jakieś "podwójne blokady", przekonując, że: "ten ma
    ustąpić pierwszeństwa tamtemu, ale jednocześnie tamten pierwszeństwa
    w zasadzie nie ma", to mętlik w głowach mają obaj.

    Pozdr-
    -Rowerex