  • Data: 2008-06-28 21:51:38
    Temat: Re: Mieszkam z dziewczyną - co mi grozi?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g44p05$qos$1@jaszczomp.tahoe.pl Paszczak
    <s...@h...pl> pisze:

    > Ale jest obowiązującym większość Polaków prawem.
    Jest prawem obowiązującym tylko tych, którzy się zgodzą aby ich
    obowiązywało. I niech oni się do niego stosują, a od innych odczepią. Nawet
    jeśli jest ich większość.
    Natomiast prawo stanowione obowiązuje _wszystkich_ obywateli Polski żyjących
    w tym kraju, bez względu na ich zgodę.
    Dodam, że nie ma obowiązku bycia Polakiem i życia w Polsce.

    > Dla niektórych (see
    > sprawa 14-latki) prawo ustanawiane przez Kościół (nie tylko kanoniczne,
    > także przykazania, itd.) jest ważniejsze od 'lokalnego' (bo jest
    > 'pochodzi od Boga').
    To bez znaczenia.
    Za nieprzestrzeganie prawa kanonicznego czy tzw. "boskiego" (sic!) w Polsce
    już dziś nie palą na stosach.
    Za nieprzestrzeganie prawa stanowionego ciągle sie jednak można wywczasować
    w pudle.

    --
    Jotte