  • Data: 2006-11-23 08:07:01
    Temat: Re: Miejsca parkingowe tylko dla nas, jest to mozliwe?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Kris napisał(a):
    > zastanawiam sie nad pewna sprawa, czy mieszkancy osiedla
    > precyzujac blizej, 2 blokow przy ktorych sa miejsca parkingowe,
    > czy moga uczunic te miejsca parkingowe miejscami tylko dla tutejszych
    > mieszkancow?

    Jeżeli to jest ich prywatny teren to mogą.

    > Sprawa rozchodzi sie dokladnie o brak miejsc parkingowych dla mieszkancow,
    > spowodowane to jest adaptacja sasiedniego budynku na przychodnie lekarska,
    > ktora to kompetnie nie posiada na swoim terenie miejsc parkingowych.
    > Kazdy dzien wyglada tak, ze tutejsi mieszkancy wracajac z pracy nie maja
    > mozliwosci
    > zaparkowania samochodu, pozostaje niejedno pytanie?

    No niestety... Ja mieszkam na osiedlu budowanym w latach 80-tych i w
    sumie chwała projektantom że wybudowali aż tyle miejsc parkingowych że
    wystarczyło do około 2000r.
    Teraz już też jest masakra, ale ludzie w centrum mają jeszcze gorzej.

    Najgorsze jest to, że przy podziale terenów pewnie mojemu blokowi nie
    dostanie się żaden parking - po mojej stronie osiedlowej ulicy są 3
    miejsca parkingowe, za to pewnie dostaniemy plac zabaw po drugiej
    stronie budynku.
    Natomiast okoliczne parkingi jak zostaną przekazane innym budynkom to w
    ogóle nie będę miał gdzie parkować.

    > kto zezwolil na uruchomienie przychodni bez miejsc parkingowych
    > (przeciez to jest prawie jak market) no i czy mieszkancy skladajac
    > odpowiednia petycje maja prawo oczekiwac ustawienia opowiedniego
    > oznakowania miejsc parkingowych tylko dla mieszkancow itp?

    A czy tą przychodnię tam wybudowano, czy budynek już był i tylko został
    zaadaptowany?
    O ile wiem (a przynajmniej sam się z tym spotkałem) to teraz budując
    budynek na działalność gospodarczą wymaga się zapewnienia odpowiedniej
    ilości miejsc parkingowych na własnym terenie.
    Kiedyś jednak takich przepisów nie było, a prawo nie działa wstecz.