    From: "Maxiuca" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MPK i przedawnienie
    Date: Wed, 14 Jan 2004 11:40:26 GMT

    Hej,

    > W sumie wszedłem tylko po to, żeby zadać pytanie.
    > Wczoraj do nocy wertowałem dziennik ustaw i regulaminy MPK w Łodzi, ale
    > nigdzie nie znalazłem...

    Trzeba było KC powertować a nie dzienniki ustaw.

    > Czy jest jakiś termin przedawnienia kary?

    Pewnie jest, prawnikiem nie jestem, ale pewnie 3 albo 10 lat...
    art.118 k.c."Jezeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat 10, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz
    roszczen zwiazanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - 3
    lata".chyba, ze cos sie zmienilo..

    > O co chodzi.
    >
    > Jeśli powiedzmy 14 maja 2003(!) roku zostałem spisany przez kanary(migawka
    > przeterminowana 1 czy 2 dni) i miało to być wszystko załatwione "po
    > znajomości". Niby wszystko było ok, ale wczoraj przyszło wezwanie przed
    > sądowe(dopiero po niecałym roku!), na którym jest też większa suma do
    > zapłacenia, niż powinno się zapłacić.

    Oczywisce, ze jest wieksza, naliczyli odsetki ustawowe.

    > Czy jest to wezwanie prawnie ważne(bo tak długi czas minął) i czy mogą
    > naliczyć mi odsetki bez mojej wiedzy?

    Jezeli dostajesz wezwanie od sądu to jest one zawsze wazne. Nie tylko moga
    Ci naliczac odsetki, ale nawet nie musi Cie byc na rozprawie, zeby sąd MPK
    przyznał
    prawo do egzekucji komorniczej .
    O w ogóel stary, jaki długi czas?? rok w prawie to jest nic. Gdzie ty
    żyjesz.
    ciesz sie, ze teraz Ci przyslali, a nie za dwa lata, bo wtedy dopiero bys
    kasa musiał
    sypnąć. Lepszego oprocentowania nie odsetki ustawowe na żadnym depozycie nie
    znajdziesz.

    A tak w ogóle to pamietaj, ze wchodzac do autobusu, tramwaju czy pociagu
    automatycznie
    zawierasz umowę z przewoźnikiem i zgadzasz sie na wszystkie postanowienia
    regulaminu,
    łącznie z opłatą "dodatkową" za przejazd bez ważnego biletu. Więc radze
    zapłacić i jeździć
    z ważnym biletem miesięcznym (btw. warszawiak juz słowa migawka nie zrozumie
    :), i krańcówka
    tez nie... :) )

    Pozdro,

    Maxiu