  • Data: 2006-09-13 01:15:30
    Temat: Re: Kupowanie czaszek ludzkich przez studentów medycyny
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Ciesielski wrote:

    > Chodzi raczej o ustawę z dnia 31 stycznia 1959 r. sprawie postępowania ze
    > zwłokami i szczątkami ludzkimi (Art. 18. "1. Kto narusza przepisy

    Raczej "o cmentarzach i chowaniu zmarłych".

    > niniejszej ustawy i rozporządzeń wydanych na jej podstawie, podlega karze
    > aresztu lub grzywny. 2. Orzekanie następuje w trybie przepisów o

    Tak, ale te przepisy określają tylko, kto ma prawo pochować zwłoki (np.
    krewni - przy czym nie muszą chować a jak zabalsamują to teoretycznie
    mogą sobie nawet w mieszkaniu trzymać ;) ) i jak to chowanie ma wyglądać.

    I parę innych porządkowych dupereli o tym jak szybko należy usunąć
    zwłoki z mieszkania (z opcją zakonserwowania zwłok, kiedy te limity
    czasowe znikają).

    [ciach]

    > Wyjątkiem są m.in. preparaty anatomiczne przechowywane na terenie uczelni i
    > innych obiektów uprawnionych do tego, ale nie u kogoś w domu.

    Niemniej jednak nie ma żadnych zakazów dotyczących przechowywania
    preparatów anatomicznych w domu.

    Można powiedzieć że oba te przepisy są typu porządkowego oraz sanitarnego.

    Jedyny formalny "zgrzyt" po drodze to ewentualne naruszenie przepisów o
    ekshumacji oraz ewentualnie bezczeszczeniu/rabowaniu grobów, ale to
    broszka tego, kto wykopał - bo może ktoś wykopał sobie parę kości
    podczas orki.

    Swoją drogą jak dla mnie ten cały kult zwłok to ostra paranoja
    wynikająca z idiotycznych przesądów i innych zabobonów.